Skip to content

Csomagos Kisokos

2024.02.19.

Az elmúlt évben olyan sok cikket írtunk, hogy néha még nekünk is nehezünkre esik áttekinteni az egész “termést”. Arra gondoltunk, hogy írunk most egy lexikonszerű (na, ez kicsit nagyképű elnevezés) dokumentumot, amiben betűrendbe rakjuk a témákat. Ebben a Csomagos Kisokosban persze minden téma csak nagyon röviden szerepel, de könnyen átkattinthatsz a korábbi, részletes cikkre. (A Kisokos havonta frissül, ezért érdemes rendszeresen visszajönni, körülnézni!)

* * *

Adathalászat

Sajnos egyre gyakoribb, hogy a kiberbűnözők népszerű szolgáltatók hamisított levelei segítségével próbálnak értékes adatokat megszerezni (bankszámlaszám, jelszó, biztonsági kód stb.). Az elmúlt hónapokban a DPD nevében írt adathalász üzenetek is felbukkantak. Szerencsére egy kis odafigyeléssel eredményesen kiszűrhetők ezek a levelek. Ebben is segít – mintákkal és magyarázattal – ez az írás.

Alternatív járművek a csomagszállításban

A DPD számára fontos a környezettudatosság. Célunk, hogy fokozottan csökkentsük a hagyományos, dízelmeghajtású autóink számát és növeljük az elektromos járművek arányát. Kísérleteztünk már elektromos motorkerékpárral és tervezzük “cargo-bike-ok, kifejezetten kiscsomagszállításra tervezett. teherszállító biciklik bevezetését is. Tudj meg többet alternatív járműveinkről.

Átirányítás (csomag átirányítása) 

Amikor megrendelsz valamit, még nem is sejted, hogy a kézbesítés napján nem tudsz a megadott címen lenni. Szerencsére ez már nem akadály, hiszen akár mobilos, akár webes myDPD felületünkön megváltoztathatod a kézbesítés helyét, vagy idejét. Itt megtudhatod, mit kell tenned!

Átvétel (csomag átvétele)

A futár az előre jelzett időpontban kiviszi a csomagot, te pedig átveszed azt. (Mindenki elégedett.) Ideális esetben valóban ilyen egyszerű a dolog, de jó, ha néhány dolgot átgondolsz a csomag átvételével kapcsolatban. Mi természetesen ebben is segítünk!

Babakocsi feladása csomagként

Miért szerepel ez a téma külön szócikként? Azért, mert meglepően sokan keresnek erre a témára az interneten. Igen, lehetséges babakocsi feladása csomagként, de ennek alapfeltétele, hogy 1) a kocsi súlya ne legyen nagyobb 31,5 kg-nál (ez nálunk a szállítható csomagok felső súlyhatára), 2) legyen alaposan becsomagolva. (Nem elég a kocsit fóliával körbetekerni, rendes kartondobozba kell tenni!)

Biztonságos fizetés

Fizetés előtt minden lehetséges módon meg kell győződnöd róla, hogy valóban biztonságos az adott webáruház.(Sajnos a csalók folyamatosan tökéletesítik a módszereiket, hogy megszerezzék a pénzedet.) Ha bizonytalan vagy, válaszd inkább az utánvételt. Ez ugyan a legtöbb helyen valamivel többe kerül, mint a kártyás fizetés, de bizonytalan helyzetben megéri. Az utánvétel esetében mindig győződj meg róla előre, hogy milyen módon (készpénzzel vagy kártyával) tudsz fizetni.
Tudj meg többet, olvasd el a biztonságos fizetéssel foglalkozó cikkünket.

Biztonságos hely kijelölése

Ha látod, hogy a csomag kézbesítésének előre jelzett időpontjában nem leszel elérhető, a myDPD app segítségével választhatod a biztonságos helyre szállítás opciónkat. Fontos, hogy ezt csak akkor kérd, ha megbizonyosodtál róla, hogy a kézbesítési címen van olyan hely, ahol a futár biztonsággal elhelyezheti a csomagot. Tehát mindenképp olyan pontot jelölj meg, ahol idegen nem férhet hozzá és az időjárás sem tud benne kárt tenni.(Ilyen például egy fedett terasz.) Jó tudnod, hogy biztonságos helyre történő kézbesítés nem vehető igénybe utánvétes küldemények vagy olyan speciális szolgáltatással feladott küldemények esetében, amikor szükséges a csomag személyes átvétele.

Cím (kézbesítési cím)

Előfordulhat, hogy mégsem a megrendeléskor megadott kézbesítési címre szeretnéd kérni a csomagodat. Semmi gond, a myDPD vagy a myDPD app segítségével pillanatok alatt megváltoztathatod a kézbesítési címet (és a kézbesítés időpontját is). Megadhatsz új címet, vagy választhatsz a közeli Csomagpontok közül is. Itt elolvashatod a részleteket!

Címzés

A címzés elvileg egyszerű dolog, de amikor a gyakorlatra kerül a sor, néha kiderül, hogy nem is annyira egyértelmű minden. Először is, a számlázási és a kézbesítési cím gyakran nem azonos. (Ha például céges számlára vásárolsz egy laptopot, de a saját címedre kéred a szállítást, mert ott fogod azt használni.) A kézbesítési cím egyébként nincs kőbe vésve, ha valamiért mégis máshova szeretnéd kérni a kézbesítést, még időben megváltoztathatod.
Gyakori a hibás címzés is. Olvasd át inkább többször is, mert téves címen nem találunk meg!

Csomagautomata

Az elmúlt években hihetetlen mértékben terjedtek el a csomagautomaták. Az automaták kényelmesek, hiszen nem kell otthon várnod a kézbesítésre, ráadásul az ide történő kézbesítés olcsóbb is, mint a házhozszállítás. Tudj meg mindent a csomagautomatákról. Mi abban is segítünk neked, hogy összehasonlíthasd a házhozszállítás, a csomagpont és a csomagautomata előnyeit.

Csomagfeladás

Csomagot küldenél valahova és szeretnéd ezt kedvenc kiscsomagszállítódra (vagyis ránk) bízni? (Köszönjük!)
Közvetlenül nem lehet nálunk csomagot feladni (egyelőre…), de mégis van erre lehetőség! Add fel csomagodat partnereinknél: valamelyik Csomagponton, a Packlinken keresztül, vagy közvetlenül a legközelebbi depóban.

Csomagküldés külföldre

A DPD külföldre is elviszi a csomagod, de ennek ára és kézbesítési ideje is lényegesen különbözhet a belföldi csomagszállításban megszokottnál. Mielőtt még belevágsz a csomagküldésbe, feltétlenül vizsgáld meg, nem tiltja-e a célország az adott termék bevitelét. Alapos csomagolás után már viheted is a terméket a legközelebbi Csomagpontra.

Csomagméret

Nagyon sokféle csomagot szállítunk, de van, amire nem vállalkozunk. Kiscsomagszállítók vagyunk, ami azt jelenti, hogy például nagyobb bútorokat nem szállítunk. Ebből a posztunkból megismerheted a szállítható csomagok méret- és súlyhatárait.

Csomagszállítás

A DPD kiscsomagszállító, ami azt jelenti, hogy adott súly és méret alatt szállítunk csak csomagokat. Ez konkrétan 31,5 kg-os súlyt (fizikusok kedvéért: tömeget) 3 méteres övméretet, illetve 1,75 méteres hosszt jelent. Általában a webshopokból, webáruházakból szállítunk nektek, címzetteknek a telefontól a ruhákon át a kisbútorokig mindenféle csomagot. Ebből a posztból megtudhatod mit szállítunk és mit nem.

Csomagszállítás alternatív járművekkel

Kiválthatók-e a dízelmotorral működő furgonok, várható-e a futárszolgálatok “zöldülése? A válasz röviden: igen. Bővebb információért érdemes elolvasni ezt a cikkünket.

Csomag útja

Ha a hagyományos boltokban veszel valamit, már percekkel később a kezedben van az áru. Az online vásárlásnál napok, vagy akár hetek is eltelhetnek a fizetés és a csomag megérkezése között. A csomagok útjának megismerése és a csomagkövetés szerencsére ebben is segít.

Depó (depo)

Óriási mennyiségű csomagot szállítunk, ami csak úgy lehetséges, ha a feladott csomagokat először összegyűjtjük, majd az egy körzetbe tartozókat egyszerre, egy kocsival (“túrával”) küldjük ki. A csomagok begyűjtése, válogatása, kiosztása központi raktárakban történik. Ezek a cikkeinkben többször is emlegetett depók. Ismerd meg őket közelebbről!

Elveszett csomag (sérült csomag)

A DPD nagyon gondosan kezeli a csomagokat, ennek ellenére időnként előfordul, hogy elvesznek vagy megsérülnek küldemények. Szerencsére ilyen esetben is van megoldás, számíthatsz a segítségünkre. Ebből a cikkből megtudhatod, mi a teendő, ha elveszett, vagy megsérült a csomagod.

Értesítés

Szerencsére már rég elmúltak azok az idők, amikor nem lehetett tudni, mikor érkezik a futár a várva várt csomaggal. Amikor küldeményt veszünk fel számodra, erről értesítést is küldünk neked. A második értesítést a kézbesítés napján kapod meg, amikor a futár a depóban felveszi a csomagod. Az értesítéseket természetesen a myDPD felületén, vagy a myDPD alkalmazásban is elérheted. Ebben a posztban mintákat is találsz az értesítésekről.

Futárszolgálatok története

A legtöbben valószínűleg nem törik a fejüket azon, hogyan születtek a futárszolgálatok. Mi utánajártunk, és meg is írtuk, milyen lépéseken keresztül jutott el az emberiség a gyalogos futároktól a mai, korszerű kiscsomagküldő szolgáltatásokig. Érdemes elolvasni!

Futár egy napja

A legtöbben csak egy-két percre találkoznak a futárral. Csönget a futár, átveszed a csomagot és kész. Van, aki többet szeretne tudni ennél a futár munkájáról. Ezért is írtuk meg a futár egy napját.

Futárszolgálatok jövője

Azt pontosan senki sem tudhatja, hogyan működnek majd a kiscsomagszállítók (futárszolgálatok) 10, 50, vagy 100 év múlva. De biztosak vagyunk benne, hogy a következő években is el kell majd juttatni valahogy a csomagokat a kereskedőktől a címzettekig. Ebben a posztban néhány lehetőséget vázolunk fel. 

Futárszolgálatok története

A legtöbben valószínűleg nem törik a fejüket azon, hogyan születtek a futárszolgálatok. Mi utánajártunk, és meg is írtuk, milyen lépéseken keresztül jutott el az emberiség a gyalogos futároktól a mai, korszerű kiscsomagküldő szolgáltatásokig. Érdemes elolvasni!

Házhozszállítás

A házhozszállítás a csomagok kézbesítésének hagyományos és egyik legnépszerűbb formája. Kényelmes, mert nem kell sehova sem menned, a futár a kezedbe adja a csomagodat. Vannak azonban esetek, amikor a házhozszállítás mégsem ideális megoldás. Ilyenkor jó alternatíva lehet a csomagpont vagy csomagautomata. Tudj meg többet ezekről a lehetőségekről!

Így várd a futárt

Honnan tudod, hogy úton van a csomagod? Milyen értesítőket kapsz a DPD-től? Hol tudod ezeket megnézni? Milyen fizetési lehetőségeid vannak és hogy kell ezekre felkészülnöd? Ezekre és még hasonló gyakorlatias kérdésekre válaszol ez a poszt

Károsanyag-kibocsátás

Sokan nem is gondolnak rá, hogy csomagjaik tudatos kiszállíttatása révén is tehetnek a környezet védelméért. A csomagpontok vagy a csomagautomaták használatával, a karbonsemleges futárok választásával te is tehetsz a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében.

Kerékpár szállítása futárszolgálattal

A DPD vállalja az online vásárolt kerékpárok házhozszállítását, de ehhez meg kell felelni néhány alapvető feltételnek. A kerékpárok csak megfelelően előkészítve és becsomagolva adhatók fel. Ez egyaránt vonatkozik a webshopokra és az esetleges visszaküldésre. Minden további információ itt olvasható.

Kézbesítés (csomag kézbesítése)

A csomagodat úgy kézbesítjük, ahogy neked a leginkább megfelel. Ha szinte mindig van otthon valaki, aki átveszi a küldeményt, a házhozszállítás a legkényelmesebb. Azoknak, akiknek a közelében van Csomagpont, érdemes oda kérni a csomagot, hiszen itt a nyitvatartási idő alatt bármikor átvehető. Az önkiszolgáló csomagautomaták minden nap, 24 órán át elérhetők (elhelyezkedésüktől függően) ezért használatuk igen rugalmas. Bármelyik átvételi módot is választod, a csomag kézbesítéséről idejében értesítést kapsz. A csomag útja a myDPD felületen, vagy a myDPD alkalmazás segítségével is követhető. Ismerd meg te is a csomagod útját!

Kiscsomag szállítás

A kiscsomag szállítás a fuvarozás egy speciális területe. A DPD futárai is ilyen csomagok szállításával foglalkoznak. A méret- és súlykorlátok mellett további feltételeknek is meg kell felelni, így például nem vállalkozunk gyógyszerek, törékeny áruk, műkincsek szállítására. Ismerd meg a részleteket!

Környezetbarát szállítás

A DPD legfőbb fenntarthatósági céljai közé tartozik a szállítás során keletkezett szén-dioxid-kibocsátás, a zajszennyezés és működéshez szükséges ökológiai lábnyom minél hatékonyabb csökkentése. Ennek elérése érdekében pedig sok olyan újítást vezettünk be, amelyek segítségével fenntarthatóbbá válik működésük, és környezettudatosabbá válik a csomagszállítás.

Meghatalmazás

A futár célja mindig a csomag gyors és pontos kézbesítése. Akadályoztatás esetén a kézbesítés kérhető új helyre, vagy akár a szomszéd is átveheti a csomagot. (Mindez a myDPD appon keresztül intézhető.) Írásos meghatalmazásra csak akkor van szükség, ha a csomagponton veszi át a csomagot a címzett megbízottja. Részletes információk a témáról itt olvashatók.

myDPD

A myDPD webes felület és a myDPD (mobil) applikáció segít abban, hogy egyetlen helyről érd el és önkiszolgáló módon kezelhesd a csomagoddal kapcsolatos információkat, tennivalókat. A myDPD segítségével többek között követheted a csomagod útját, módosíthatod a kézbesítés helyét, idejét. Itt megismerheted a részleteket!

Segítség

A DPD futárai mindenben segítenek, hogy a csomagok eljussanak hozzád. Tudnod kell azonban, hogy a mi lehetőségeinknek is megvannak a határai. Ebből a posztból megtudhatod, miben várhatod a futárok segítségét.

Sikertelen kézbesítés

A címzettnek és a futárnak is érdeke a csomag gyors és sikeres kézbesítése. Odafigyeléssel, néhány alapvető tanács megfogadásával növelhető a sikeres kézbesítés esélye. A pontos címzés, a nem megfelelő kézbesítési időpont / hely idejében történő megváltoztatása a myDPD app segítségével például ilyenek. További tippjeink ebben a cikkben olvashatók.

Törékeny áruk szállítása

Értékes porcelánok, üvegáruk szállítására nem vállalkozunk, viszont vannak olyan érzékeny áruk, amiknek kézbesítése a feladatunk. Ahhoz, hogy ezek tökéletes állapotban érjenek a célba, megfelelő csomagolással kell rendelkezniük. Ehhez szolgálunk itt néhány tanáccsal.

Tudatos vásárlás

Érdemes óvatosan, körültekintően kezelni az akciós ajánlatokat. Hogyan tehető “zöldebbé” a rendelés? Tippek a megfelelő bolt (webshop) kiválasztásához. Bár ezt a posztot a Black Friday alkalmából írtuk, az itt megfogalmazott tanácsok egész évben érvényesek.

Visszaküldés

Az online vásárolt áru 14 napon belül indoklás nélkül visszaküldhető, az eladó pedig köteles visszafizeti a teljes vételárat. Fontos tudnod azonban, hogy a pénzed visszafizetésére csak az áru beérkezése és cégen belüli pénzügyi folyamatok lezajlása után kerül sor. (A webáruház általában jelzi, mikorra számíthatsz a pénzedre.) A visszaszállítás módját az eladó határozza meg, erről a honlapján tájékozódhatsz.

A visszaküldésről bővebben olvashatsz cikkünkben. A külföldre történő visszaküldésről itt olvashatsz.