Az elmúlt 20 évben óriási növekedést élt meg a kiscsomagszállítás. Az ok egyszerű: az emberek rákaptak az online vásárlásra, a csomagoknak meg nincs lába, maguktól nem tudnak eljutni a címzettekhez. A csomagok útja a feladó webshoptól a címzett ajtajáig jól meg van szervezve, egyszerűen követhető. A csomagok többsége gond nélkül célba is ér, de ha mégis adódna valamilyen probléma – sérült csomag vagy elveszett küldemény -, akkor jól jön a segítség, és érdemes tudni, kihez kell fordulnod.
Hol a csomagom?
A legtöbben természetesen arra kíváncsiak, mikor érkezik meg csomagjuk. Korábban a webáruházak egy hozzávetőleges szállítási időpontot adtak meg. Ma egyre gyakoribb, hogy a címzett a megadott időpontok közül előre megválaszthatja a neki leginkább megfelelőt.
Szerencsére a DPD-nél nincs bizonytalan kézbesítés. Amikor a csomag beérkezik a depóba, illetve amikor az aznapi kézbesítéshez felvesszük a csomagot, értesítést küldünk, és előre megadott, pontos idősávban érkezünk. A segítség mindig a rendelkezésedre áll, hiszen a csomagod útját követheted a myDPD online felületen, vagy telefonon a myDPD appban.
Ha tehát csomagot vársz, nem szükséges telefonon érdeklődnöd arról, hol is jár éppen. Az ügyfélszolgálat természetesen segíteni fog, de ugyanazt az információt kapod meg tőlük, amit a myDPD felületén vagy a myDPD appon keresztül egyszerűbben és gyorsabban, néhány kattintással el tudsz érni.
Teendők sérült csomag esetén
A szállítás, illetve a depóban a válogatás során nagyon vigyázunk a ránk bízott csomagokra. Sajnos néha ennek ellenére is előfordul, hogy egy csomag megsérül. (Ennek oka rendszerint a nem megfelelő csomagolás, illetve a csomagoláson belüli tömítőanyagok hiányosságai.)
Ha sérülten érkezik meg a csomag, arról mindenképpen szólni kell a futárnak, aki a kézbesítési igazoláson jelzi a sérülés tényét. Ha nincs a csomagoláson sérülés, csak annak megbontása után derül ki, hogy sérült az áru, akkor három munkanap áll rendelkezésedre a panaszkezelésre. Ilyenkor a https://www.dpd.com/hu/hu/kapcsolat/ oldalon a Reklamáció és panaszkezelés / Sérült csomagot kaptam link alatt található online űrlapot kell kitöltened. Fontos, hogy csatold hozzá a sérült áru, a csomagolás és az áruvédelem fotóját, illetve a sérült termék beszerzési vagy kereskedelmi árát (számlával igazolva.) Ha viszont utánvétellel vetted az árut, sérülés esetén nincs dolgod, ez esetben ugyanis az eladónak kell eljárnia.
Kapcsolódó
![]() |
Elveszett csomagok
Mi természetesen csak arról a csomagról tudunk értesítést küldeni, ami beérkezett a depóba, illetve amit onnan kézbesítésre felvettünk. Mindent megteszünk a pontos kézbesítés érdekében, de előfordul, hogy nyoma vész egy csomagnak. (Ennek leggyakoribb oka, hogy a rosszul felragasztott címke leesik vagy megsérül.)
Vannak webshopok, amelyek hetek alatt szerzik meg a megrendelt árut. Ezért mielőtt reklamálsz nálunk, feltétlenül győződj meg róla, hogy a csomagot már feladták.
Külön kategóriába tartoznak a külföldi webáruházból megrendelt termékek. Ha a megrendelt, kifizetett terméknek semmi nyoma, akkor a feladónál (webshop) kell panaszt tenned, ő veszi fel a kapcsolatot az adott ország DPD kirendeltségével.
Ha a feladott belföldi csomag nem érkezik meg, a legcélszerűbb írásban reklamálni. Ehhez megfelelő online űrlapot találsz a https://www.dpd.com/hu/hu/kapcsolat/ oldalon, a Reklamáció és panaszkezelés / Elveszett a csomagom link alatt. Itt segítséget kapsz az űrlap kitöltéséhez és benyújtásához is.
Központi segítség
Természetesen a DPD-nek is van központi email címe (dpd@dpd.hu), illetve telefonos ügyfélszolgálata. A +36 1 501 6200 számon minden kiscsomagszállítással kapcsolatos kérdésedre választ kapsz, de előtte át kell jutnod az automata ügyfélközponton (call center). Én mindenképpen azt javaslom, hogy ami elintézhető a myDPD segítségével (kézbesítés időpontjának megváltoztatása, kézbesítés címének megváltoztatása, átirányítás biztonságos helyre, csomagkövetés), azt intézd önkiszolgáló módon, mert lényegesen gyorsabb lesz így a folyamat.
Remélem ezzel az írással is segítettem, de még inkább remélem, hogy az elveszett vagy sérült csomaggal kapcsolatos ügyintézésre soha nem lesz szükséged!