Skip to content

12 dolog, amivel felkészülhetsz a csomagod érkezésére

2024.05.21.

Hurrá, rendeltél egy kabátot, egy kávéfőzőt vagy egy zsák száraz kutyaeledelt valamelyik webshopban, webáruházban! Úgy érzed, hogy akkor most már hátradőlhetsz? Persze, de azért nem árt, ha közben felkészülsz a csomagod érkezésére. Ha megfogadod a tanácsaimat, minden sokkal egyszerűbb lesz!

1. Válaszd ki a megfelelő szállítási módot

A vásárlás során, általában az adataid megadása után van egy felület, ahol kiválaszthatod a futárcéget és a számodra legkényelmesebb kiszállítási módot. Válaszd a neked leginkább megfelelőt, hogy a csomag érkezése zökkenőmentes legyen. 

  • Ha lehet csomagszállító céget választani (ilyen lehetőség nincs mindenhol), válaszd a DPD-t!
  • Házhozszállítás: Ezt akkor érdemes választani, ha általában van otthon valaki. Ez a legkényelmesebb kiszállítási mód, amiért előfordul persze, hogy valamennyi felárat kell fizetned.
  • Csomagpontra szállítás: Ez akkor jó megoldás, ha van a közeledben csomagpont és nyitvatartási idő alatt el tudsz menni a rendelésedért.
  • Csomagautomata: Ez azért előnyös, mert itt éjjel-nappal átveheted a csomagod. (A DPD partnere az Alzabox.)

(Itt most az összes lehetőséget felsoroltam, de a legtöbb webshop nem kínálja mindet.)

2. Visszajelzés a csomag átadásáról

Miután feladtad a rendelést, általában kapsz egy visszaigazoló e-mait a vásárlásról, amiben megtalálod a megrendelés részleteit. Ebben a levélben legfeljebb  a szállítás módja szerepel, de annak részleteiről még nem olvashatsz. Majd akkor kapod meg a következő üzenetet, amikor a futárcég bekapcsolódik a folyamatba. (A továbbiakban azzal az esettel foglalkozunk, amikor mi, a DPD futárai szállítjuk ki csomagot.)

Amikor megrendelted az árut, a DPD kap egy értesítést a megrendelésről, megszületik a csomagszám is, de a csomag még nincs a nálunk. Ilyenkor kapsz egy előzetes értesítést arról, hogy hamarosan jövünk, lassan készülhetsz a csomagod érkezésére.

3. Üzenet arról, hogy a futár átvette a csomagot

Ez az üzenet már tényleg arról szól, hogy a futár átvette a csomagot. Ebben az üzenetben szerepel a csomagkövető alkalmazás linkje is. (Ha többet akarsz tudni a DPD-től kapott e-mail és SMS kapott értesítésekről, itt minden elolvashatsz.)

4. Irány a myDPD

Itt az idő, hogy belépj a myDPD appba (vagy a myDPD webes felületre.) Ha esetleg nem használtad még, Itt és itt mindent megtudhatsz róluk. A myDPD segítségével nyomon követheted a csomagod útját és igényeid szerint alakíthatod a csomag érkezésének részleteit.

5. Ismerd meg a csomagod útját

A csomagodat nem közvetlenül a webáruházból szállítjuk a címedre. Hiába van a bolt, ahonnan vásároltál a szomszéd utcában, azt nem tudjuk onnan közvetlenül hozzád vinni. Szeretnéd tudni, miért van ez így? Ismerd meg a csomagod útját!  

6. Készülj fel a csomagod fogadására

Ha már megkaptad a csomagod érkezéséről szóló értesítést, és módosítani szeretnéd a kézbesítés helyét vagy időpontját, a myDPD app/webes felület segítségével ezt könnyen és gyorsan megteheted.

7. Legyél elérhető

Ha házhozszállítást kértél, ne felejts el gondoskodni róla, hogy megtaláljon a futár. Nagy, soklakásos házban laksz? Add meg a megrendelésben megjegyzésként és/vagy a futárnak a kapukódot. Családi házban laksz? Működik a kapucsengő? Ha nem, feltétlenül írd ki a mobilod számát!

8. Fizetés

Általában javasoljuk, hogy előre, kártyával fizess. Ha erre nincs lehetőség vagy valamiért bizalmatlan vagy az adott webshop iránt, választhatod az utánvételt. Ilyenkor a futár érkezésekor feltétlenül legyen nálad elegendő pénz, lehetőleg kiszámolva. Az utánvételről részletesen itt olvashatsz. 

9. Ellenőrizd a csomagot

Átvétel után, még a futár jelenlétében ellenőrizd a csomagod. Nincs rajta sérülés? Nem látod beázás nyomait? Ha bármi rendelleneset látsz, készíts fényképeket és beszéld meg a futárral, hogy vegyen fel jegyzőkönyvet.

10. Vigyázz a csomagolóanyagokra!

A műszaki cikkeknél az első 3 nap kritikus, érdemes ilyenkor azokat alaposan “tesztelni”. Ha valami nem működik tökéletesen, jobb, ha mielőbb visszaküldöd. Ha minden tökéletes, akkor is jogod van 14 napon belül indoklás nélkül visszaadni az online vásárolt termékeket. (Ezt egyre több webáruház önként 30 napra tolja ki.) Érdemes tehát ebben az időszakban gondosan megőrizni az eredeti csomagolást, hiszen így a visszaküldés sokkal egyszerűbb lesz.

11. Visszaküldés

A legtöbb webshop, webáruház honlapján találsz egy olyan menüpontot, amelyik a visszaküldés technikai részleteivel foglalkozik. Nagyon fontos az alapos csomagolás, hiszen a szállítás közben megsérült árut az üzletek nem veszik vissza. Olvasd el alaposan milyen címre, milyen módon küldheted vissza a csomagot. (Érte jön a futár? Csomagpontra kell elvinned? Esetleg csomagautomatán át is feladhatod?) A témával korábban már részletesebben is foglalkoztunk.

12. Visszajelzés

Nagyon fontos számunkra a véleményed! Ha valami problémád vagy kérdésed van, igyekszünk segíteni. Örömmel vesszük, ha nemcsak a gondjaidat, hanem a kedvező tapasztalataidat is megosztod a DPD Hungary Facebook oldalunkon

Segítesz szolgáltatásunk javításában, ha kitöltöd az Elégedettségi kérdőívet, amit a csomag érkezése után, e-mailben küldünk ki.
Kollégáimmal is átnézettem ezt a 12 pontot és ők is úgy látják, benne vannak a legfontosabb tudnivalókat. Ez persze csak egy vázlat, a részletekért érdemes böngészni a korábbi cikkeinket!