Korábbi cikkeinkben igyekeztünk minden olyan témát feldolgozni, amiről gyakran kérdeznek tőlünk a címzettek. Van azonban néhány olyan, kisebb dolog, ami fontos ugyan, de egy teljes cikket nem ér meg. Ezekből gyűjtöttem most össze egy adaggal.
Mit tegyek, ha valahol elakadt a csomagom?
A myDPD -n vagy a myDPD appon keresztül elérhető csomagkövetővel pontosan nyomon követheted, hol tart éppen a csomagod. (Itt leginkább az utolsó szakaszok: a depóba való beérkezés és a kiszállítás az érdekesek.)
Ha minden rendben van, a csomagot a helyi depóba való beérkezést követő napon megkapja és kiviszi az adott területen dolgozó futár. Előfordulhat azonban, hogy valamiért hosszabb időre a depóban marad a csomag. Ez leggyakrabban a csomagolás sérülése, vagy a címke hiánya miatt történik meg. A csomagolás sérülése esetén – miután meggyőződünk róla, hogy a csomag tartalma nem sérült -, újracsomagoljuk azt.
Ha a csomagkövető funkció alapján úgy látod, hogy a csomagod valamiért már legalább 4-5 napja a depóban vesztegel, érdeklődj ügyfélszolgálatunknál a +36 1 501 6200 telefonszámon!
Hol találom meg a csomagszámom?
Amikor egy rendelést felveszünk, a csomag egy 14 számjegyű egyedi azonosítószámot kap. (Ez a szám olyan, mint az embereknél a személyi szám.) Ez a csomagszám segít a csomagkövetésben, és az esetleg elveszett csomag megtalálásában is.
A csomagszám megtalálása nagyon egyszerű, hiszen ezzel kezdődik az emailben kiküldött értesítő tárgysora, és ott van ez értesítő levél első sorában is – ráadásul linkként kiemelve.
Vigyázz, az értesítőben szerepel egy másik szám is, a rendelési azonosító. Ezzel neked nincs dolgod, keresd mindig a 14 számjegyű csomagszámot!
Az ügyfélszolgálaton is megváltoztathatom a csomag kézbesítésének időpontját, a kézbesítés helyét?
A kézbesítés idejének és helyének a megváltoztatására több egyszerű, gyors lehetőséged van, elsősorban nem ez az ügyfélszolgálat feladata. Hasonlóképpen, amikor a futár jelzi az érkezését, akkor őt sem kérheted meg, hogy inkább máskor vagy máshova kézbesítse a csomagodat. Ezt a futár nem tudja megtenni, hiszen az ő feladatait, útvonalát az aznap kiosztott címek (kézbesítendő csomagok) alapján számítógépes program határozza meg. Ezeket az adatokat te magad változtathatod meg a myDPD felületén vagy a myDPD app segítségével.
Mit jelent a csomag elutasítása?
Előfordul, hogy egy termék megrendelése után rájössz, hogy még sincs szükséged rá, esetleg megtalálod azt valahol jóval olcsóbban. Ilyenkor két lehetőséged van: a csomag elutasítása, vagy annak átvétele és visszaküldése. Ha utánvétellel kérted a terméket, vagyis még nem fizettél érte, jó megoldás a csomag elutasítása. Ehhez a csomag kézbesítéséről szóló üzenetben találsz linket.
Vigyázz, ha elutasítod a kézbesítést, döntésedet már sem a myDPD felületen/appon, sem pedig az ügyfélszolgálatnál nem tudod módosítani, a csomagot visszavisszük a feladónak.
Remélem, hasznosnak tartottad ezeket a tanácsokat, és a jövőben még egyszerűbb, gördülékenyebb lesz számodra a csomagjaid kezelése!