Csomagot kapni jó. Vannak mégis olyan esetek, amikor öröm helyett bosszankodás lesz az eredmény. A hibás terméktől az átverésig sok mindennel találkoztam már. Ebben a posztban megosztom veled a saját tapasztalataimat és a futár kollégáktól származó információimat is.
Sérülés, hiba, pontatlan teljesítés
Mi, DPD-s futárok többnyire partnereinktől származó csomagokat szállítunk ki. Javasoljuk, hogy átvételkor gyorsan ellenőrizd, nem sérült-e a csomag, viszont fontos tudnod, hogy arra sajnos nincs általában időnk, hogy megvárjuk a csomag kibontását. Az esetek többségében minden rendben van, de néha előfordul, hogy egy ruhából, cipőből rossz méretet, esetleg valamilyen eszközből a megrendelttől eltérő modellt küldenek. Teljesen érthető, hogy bosszankodsz a tévedés miatt, de szerencsére a legtöbb webáruház gyorsan (és természetesen ingyen) megoldja a cserét.
Kicsit bonyolultabb a helyzet, ha nem volt sérült a csomag, de mégis hibás, vagy működésképtelen eszközt kapsz. Ilyenkor a lehető leghamarabb vedd fel a kapcsolatot a webshop, webáruház ügyfélszolgálatával. Legyen kéznél a rendelési szám, a termék neve, és készíts fényképeket a sérült termékről. Fontos, hogy őrizd meg az ügyfélszolgálattal folytatott levelezésed.
Mi van a csomagban?
Egyes futárszolgálatoknál dolgozó kollégáink “érdekes” történetekről számolnak be. A különböző online piactereken, ismeretlen eladótól vásárolt termékek helyett néha csak valami nagyon hasonló dolog érkezik meg (drága iPhone helyett például filléres kínai hamisítvány), a dobozt csak valamilyen, hasonló súlyú tárgy tölti ki, vagy – a pénz elutalása után – egyáltalán nem érkezik semmi.
Sokan leírták már, én is csak megismétlem: ismeretlen eladónak, akinek még az igazi nevét, címét sem tudod, soha ne fizess előre. Ha lehetséges, válaszd az utánvételt, vagy a PayPal biztonságos fizetési módját, ahol a megvásárolt áru értéke letétbe kerül és csak akkor kapja meg az eladó, ha a vevő jelezte, hogy minden rendben van.
Menő cuccok – szinte ingyen
Mindenki szeret jól járni. A rendkívüli akciók még azt is behúzzák a boltba, aki nem is akart vásárolni. Tudnod kell, hogy az akciózásnak is van határa. Amikor korszerű elektromos biciklit, kerti medencét, mindentudó grillsütőt stb. árulnak az eredeti ár 10 százalékáért, akkor számíthatsz rá, hogy nagy átverésről van szó. Ne tévesszen meg, hogy ezek a cégek a közösségi platformokon, legálisan hirdetnek, teljesen profi honlapjuk van. Ha befizeted a “kedvezményes” árat, szinte biztos, hogy semmit sem kapsz.
Kéretlen csomagok
Az egyre gyakoribb és sokszor igen ügyes adathalász levelek után most egy új csalási forma terjed: a kéretlen csomagoké. A gyanútlan – többnyire idősebb – címzettek olyan csomagot kapnak, amit meg sem rendelnek. Vannak, akik arra gondolnak, hogy talán megfeledkeztek róla, esetleg a gyerekeik rendeltek valami, ezért kifizetik a 7.500 – 30.000 forintos utánvétet, és átveszik a csomagot. Amikor pedig kinyitják, kiderül, hogy valami használhatatlan, filléres vacak van benne.
Az online vásárlás és a házhozszállítás nagyszerű dolgok, amik megkönnyítik az életedet. Élj vele, de ne hagyd, hogy néhány csaló tönkretegye ezt az élményt!