Skip to content

Miben segít neked a futár?

2023.10.31.

A DPD szálltja a csomagodat? Akkor jó kezekben van! Tudom, az öndicséret nem szép dolog, de nem tagadhatom le, hogy a DPD az élmezőnyben van a csomagok házhozszállításában, a küldemények minőségi kezelésében, a csomagkövetésben és a kézbesítés rugalmasságában is.

Az persze tudnod kell, hogy a mi munkánk nem afféle rajt-cél menet: a webáruháznál, vagy más feladónál nem az a futár veszi fel a csomagodat, aki végül az ajtódnál megjelenik vele. A csomag házhozszállítása sokkal összetettebb folyamat, mint az az ősidőkben volt

Csomag házhozszállítása: A depótól a lakásajtóig

Kedvenc futárod, akit gyakori online vásárlóként már “jól ismersz”, nem a feladónál, hanem kézbesítés napján, kora reggel a depóban veszi fel a csomagot. Mi csak négy évesnél fiatalabb, kifogástalan állapotú és belül is patyolattiszta autókkal végezzük a csomagok házhozszállítását. Ez fontos számunkra a károsanyag-kibocsátás csökkentése miatt, de azért is, mert így a csomagok biztonságosan érnek a célba.

Ha sokat utazol, akkor jól tudod, hogy a csomagolás igazi művészet. Azon kívül, hogy mindennek be kell férnie (a mindig túl kicsi) bőröndbe, úgy kell pakolni, hogy mindig éppen az legyen kéznél, amire szükség van.

Mi ugyan reggelente a depóban nem bőröndbe, hanem az autónkba pakolunk, de az alapelv ugyanez: jól el kell férjen az összes csomag, úgy, hogy egy esetleges nagyobb fékezésnél se zuhanjanak egymásra, és ne okozzanak sérülést. Nem elég azonban méret és súly alapján “legózni” a csomagokkal, minden kezdő futár rájön, hogy a tervezett útvonalat is figyelembe kell venni a rakodásnál. (Nincs annál kellemetlenebb, mint amikor a címre megérkezve a csomagpiramis legaljáról kell kivadászni a kézbesítendő darabot.)

Itt a futár!

A csomag házhozszállítása csak akkor az igazi, ha azt van is, aki átvegye. Sajnos hiába küldünk ki előre értesítőt a kézbesítés várható időpontjával, ha azt a címzett nem nézi meg. A biztonság kedvéért az érkezés előtt néhány perccel, amikor ráfordulunk a “célegyenesre” általában telefonon is felhívjuk a címzettet. Nekünk jó ez, mert megbizonyosodunk róla, hogy valóban a megadott címen van, neki pedig időt adunk rá, hogy ha szükséges magához vegye a pénzét, bankkártyáját és kijöjjön a kapu/ajtó elé.

Saját példámon keresztül úgy látom, hogy sokan fizetnek online. Nem tagadom, hogy mi ezt szeretjük a legjobban, mert a csomag átadása (és egy mosoly) után már rohanhatunk is tovább a következő címre. Persze fel vagyunk készülve a kártyás és készpénzes fizetésre is. (Itt mindent megtudhatsz az utánvételes fizetésről.)

Sokan csak a fizetéskor szembesülnek vele, hogy készpénzes fizetést csak 300.000 forint alatt tudunk elfogadni. Erről biztonsági okokból született döntés, ezt nekünk, futároknak kötelező betartani. Az ennél értékesebb csomagokat utánvétel esetén kizárólag kártyával lehet kifizetni.

Hogy jut be a lakásba a csomag?

Mi mindig “az első ajtóig” visszük a csomagokat. Ez a családi házaknál a bejárati ajtót, a társasházaknál a lakásajtót jelenti. Ahhoz azonban, hogy bejussunk a házba, szükségünk van a kapukódra, tehát kérlek, ne felejtsd el ezt a megrendeléskor megadni. A csomagnak a lakáson, házon belüli mozgatására nincs lehetőségünk. Hidd el, sokszor szívesen segítenénk, de sietnünk kell, hiszen rengeteg címzett vár még minket.