Van valami, amit ti, címzettek és mi, futárok is nagyon el akarunk kerülni: ez a sikertelen kézbesítés. Amikor megvásárol az ember valamit, azonnal elkezdi azt várni. (Tudom, én is szoktam online vásárolni.) Nincs is annál idegesítőbb, mint amikor a vágyott csomag nem érkezik meg.
Nekünk, futároknak az a dolgunk, hogy eljuttassuk a csomagot hozzád. Minden sikertelen kézbesítés számunkra egy kudarc. Ebben a posztban megpróbálok segíteni, hogy biztosabban juthassanak el hozzád a vágyott csomagok.
Vigyázz a címzéssel!
Korábban már többször is írtunk róla, milyen fontos a pontos címzés. Amilyen címet megadsz a rendeléskor, az kerül fel a csomagcímkére, a “csomag útlevelére”. Ha téves a házszám, hiányzik a kapukód, veszélybe kerülhet a kézbesítés. (Néha ki tudjuk találni a helyes adatokat, de komoly nyomozó munkát nem végezhetünk, hiszen időre vár minket a többi címzett.)
Az egyik leggyakoribb hiba a téves telefonszám. A saját számát ugyan mindenki ismeri, de éppen ezért – különösen mobilos rendelésnél – könnyű elrontani. Hiába rossz az egyik számjegy, te az ellenőrzéskor rendben lévőnek látod a számot, mivel az agy automatikusan korrigálja azt.
Ha téves a telefonszám, nem kapod meg a kézbesítésről szóló SMS értesítőnket, nem várod a futárt, vagyis máris ott egy sikertelen kézbesítés. (Kapsz persze emailben is értesítést, de előfordulhat, hogy nem veszed észre, vagy beteszi a levelezőprogram más mappába.)
Azt tanácsolom tehát, hogy ne kapkodj és a rendelés ellenőrzésekor nézd át lassan, alaposan az adataidat!
“Sajnos nem vagyok otthon!”
A kézbesítés napján kapott értesítő nem egy hatósági döntés, csak egy jelzés. Ha nem felel meg neked az előrejelzett 1 órás idősáv, számos lehetőséged van: módosíthatod a kézbesítés időpontját, helyét, átirányíthatod a csomagot egy csomagpontra, vagy megnevezhetsz egy biztonságos helyet, ahova a futár a csomagot lerakja. Ehhez használhatod a webes myDPD felületet vagy a myDPD appot. (Töltsd le már most az appot, hogy biztosan kéznél legyen később is!)
Ismételt kézbesítés
“A postás mindig kétszer csenget.” (Igazából ez egy régi film címe – Jack Nicholson játszott benne.) A DPD futárai is kétszer csengetnek, de különböző napokon, hiszen kétszer is megpróbálják kézbesíteni a csomagot, ha az első kísérlet sikertelen volt.
A kétszeri kézbesítés jó lehetőség arra, hogy akkor is célba érjen a csomag, ha az első alkalommal valamiért sem a tervezett kézbesítés, sem a módosítás nem sikerült.
Csomag átvétele a depóban
Szerencsére a kétszeri kísérlettel a csomagok többsége célba ér. Ha mégis sikertelen a kézbesítés, akkor sincs minden elveszve. Ilyenkor a csomagot visszavisszük a megadott címhez legközelebb eső depóba, ahol 5 munkanapon belül átveheted. (A depó címét a depókeresővel könnyen megtalálod.) A csomagodat 5 nap után sem semmisítjük meg, hanem visszaszállítjuk a feladónak. Ezután már az ő ügyfélszolgálatukon kell intézkedned, hogy újra feladják azt. (Sajnos ilyen esetben a szállításért újra fizetni kell.)
Így kerülheted el a sikertelen kézbesítést
Neked és nekünk is közös érdekünk, hogy időben, sértetlenül megkapd a csomagot. Nagyon fontos, hogy ebben a lehető legjobban együttműködjünk. Néhány tanács, hogy elkerüljük a sikertelen kézbesítést:
- Legyen pontos, részletes a címzés, ha szükséges töltsd ki a “megjegyzés” rovatot is!
- Ha csomagot vársz, használd a myDPD csomagkövető funkcióját.
- Ellenőrizd az értesítőket (keress rá a leveleződben a “DPD” kulcsszóra)!
- A csomagot átveheti a szomszédod is (50 méteren belül). Elég megadnod az értesítőben kapott PIN kódot, viszont ne felejtsd el értesíteni erről a futárt is. (A futár telefonszámát a myDPD csomagkövető oldalán, a csomagszám beírása után kapod meg.)
Ha megfogadod ezeket a tanácsokat, biztosabban célba ér a csomagod, így te is és a futárod is elégedett lesz!