Skip to content

Segítség, nem tudom átvenni a csomagom

2022.11.24.

“Dopikám, mit töröd magad annyira azokkal a csomagokkal? Ha nem veszik át, legfeljebb visszaviszed!” – ezzel bosszant mindig az egyik haverom, akivel gyúrni járok. Hát, ez nem így van. Mi szolgáltatást végzünk, vagyis az a dolgunk, hogy célba juttassuk a csomagokat. És persze ezt szeretnék azok is, akik ezt-azt rendelnek.

Segítsetek célba érni

A csomagod csak akkor tudom kivinni, ha jó rajta a cím. Megdöbbentő, hogy milyen sok ember írja rá hibásan a címét, telefonszámát a megrendelésre. A Fcske utcáról még rájövök, hogy Fecske akart lenni, de az elrontott számokat nem tudom kijavítani. Olvasd át alaposan, amikor a webshopban a “Szállítási cím” részt töltögeted!

Már írtam róla, hogy a DPD 2 értesítést is küld neked: az elsőt, amikor a feladott csomag bekerül a depóba, a másodikat pedig a kézbesítés várható idejéről, amikor a csomagot a szállítás reggelén a depóban felvesszük. Elvileg tehát tudnod kell, hogy jövök. 

A másik a nagy házaknál a kapukód. Ha megadod a megrendelésben, van esélyem bejutni, egyébként le kell jönnöd a kapuba. Ne rám haragudj ezért!

Néha a gutaütés kerülget, hogy a kertes házaknál nem működik a kapucsengő. Ezt is érdemes előre jelezni és egy mobilszámot megadni. (De sokszor álldogáltam már úgy kapu előtt, hogy azt hittem csöngettem, csak épp a csengő sehol sem szólt, a harapós kutya viszont fenyegetően vicsorgott!)

A legjobban persze azt szeretjük, ha a címzett otthon van és várja a futárt. (Nem, három fogásos ebédet nem kérünk, rohanunk, még ezer cím vár minket.:) ) 

“Nem tudom átvenni a csomagom!”

Gyerekkoromban a nagyszüleimnek még külön program volt, hogy várták, mikor jön a postás. Mi ennél lényegesen kiszámíthatóbbak vagyunk. Megy az értesítő, benne a várható időpont, így a csomag átvétele gyerekjáték. Kivéve akkor, ha nincs otthon a címzett. Az értesítőben persze ott a telefonszámom, hívnak is, hogy “Adja csak be a szomszédba”, “Dobja be a kerítésen”, vagy “Dugja el a sóderhalom mögé”. Én persze ilyet nem tehetek, hiszen ha valami történik a csomaggal (elvész, megsérül), akkor nekem kellene megfizetnem a kárt. Szóval ez nem megy.

Ha tudod, hogy a kézbesítés előre jelzett időpontjában nem leszel a megadott címen (otthon, munkahelyeden), a myDPD webes felület vagy a myDPD app segítségével módosíthatod a kézbesítés címét vagy időpontját. Rendelkezhetsz úgy is, hogy a csomagot egy Csomagpontra szállítsuk.

Az új időpont rendben, megyünk, amikorra kéred. Az átirányított címeken a csomag átvétele ugyanúgy történik, mint otthon: kell hozzá az értesítőben megadott négyjegyű kód, vagy a személyi igazolványod (a személyi számának utolsó 4 jegyét rögzítjük az okos kis készülékünkbe.)

A Csomagpontra való átirányítás nagyon kényelmes, a csomag átvétele pedig nagyon rugalmas. Küldhetsz mást is a csomagodért, de ne felejtsd el, hogy ehhez meghatalmazást kell adnod neki (nem szóban, hanem írásban).

Sikertelen kézbesítés

A myDPD segítségével történő egyszerű a kézbesítés helyének, vagy időpontjának megváltoztatása, így egyre ritkábban fordul elő, hogy nem sikerül egy csomag átadása-átvétele. Ha mégis így alakul a helyzet, akkor sincs minden veszve: a kézbesítési kísérletet követő napon újra kivisszük a csomagot. Ha ekkor sem járunk sikerrel, a csomag  visszakerül a depóba (ahonnan elhoztuk), ahol még 5 napig átvehető. Ezt követően sajnos a csomagot vissza kell küldenünk a feladónak. Innen már nem a mi hatáskörünk a dolog. Ha elintézed, nyilván újra kiküldik a csomagot, de a kiszállítási folyamat ilyenkor teljesen az elejéről indul és persze újra fizetni kell érte.

Összefoglalás

A csomag átvétele alapvetően egyszerű dolog. Te is és a kedvenc futárod is azt szeretné, hogy gyorsan és kényelmesen történjen meg a dolog. Az előzetes értesítők, a módosítási lehetőségek rugalmassá teszik az átadás-átvételt.
Remélem, ezzel az írással is segítettem, hogy a lehető legjobban megértsd ezt a folyamatot! Találkozunk a legközelebbi csomag átvételekor!