Az elmúlt 20 évben óriási növekedést élt meg a kiscsomagszállítás. Az ok egyszerű: az emberek rákaptak az online vásárlásra, a csomagoknak meg nincs lába, maguktól nem tudnak eljutni a címzettekhez. A csomagok útja a feladó webshoptól a címzett ajtajáig jól meg van szervezve, egyszerűen követhető. A csomagok többsége gond nélkül célba is ér, de ha mégis adódna valamilyen probléma – sérült csomag vagy elveszett küldemény -, akkor jól jön a segítség, és érdemes tudni, kihez kell fordulnod.
Hol a csomagom?
A legtöbben természetesen arra kíváncsiak, mikor érkezik meg csomagjuk. Korábban a webáruházak egy hozzávetőleges szállítási időpontot adtak meg. Ma egyre gyakoribb, hogy a címzett a megadott időpontok közül előre megválaszthatja a neki leginkább megfelelőt.
Szerencsére a DPD-nél nincs bizonytalan kézbesítés. Amikor a csomag beérkezik a depóba, illetve amikor az aznapi kézbesítéshez felvesszük a csomagot, értesítést küldünk, és előre megadott, pontos idősávban érkezünk. A segítség mindig a rendelkezésedre áll, hiszen a csomagod útját követheted a myDPD online felületen, vagy telefonon a myDPD appban.
Ha tehát csomagot vársz, nem szükséges telefonon érdeklődnöd arról, hol is jár éppen. Az ügyfélszolgálat természetesen segíteni fog, de ugyanazt az információt kapod meg tőlük, amit a myDPD felületén vagy a myDPD appon keresztül egyszerűbben és gyorsabban, néhány kattintással el tudsz érni.
Teendők sérült csomag esetén
A szállítás, illetve a depóban a válogatás során nagyon vigyázunk a ránk bízott csomagokra. Sajnos néha ennek ellenére is előfordul, hogy egy csomag megsérül. (Ennek oka rendszerint a nem megfelelő csomagolás, illetve a csomagoláson belüli tömítőanyagok hiányosságai.)
Ha sérülten érkezik meg a csomag, arról mindenképpen szólni kell a futárnak, aki a kézbesítési igazoláson jelzi a sérülés tényét. Ha nincs a csomagoláson sérülés, csak annak megbontása után derül ki, hogy sérült az áru, akkor három munkanap áll rendelkezésedre a panaszkezelésre. Ilyenkor a https://www.dpd.com/hu/hu/kapcsolat/ oldalon a Reklamáció és panaszkezelés / Sérült csomagot kaptam link alatt található online űrlapot kell kitöltened. Fontos, hogy csatold hozzá a sérült áru, a csomagolás és az áruvédelem fotóját, illetve a sérült termék beszerzési vagy kereskedelmi árát (számlával igazolva.) Ha viszont utánvétellel vetted az árut, sérülés esetén nincs dolgod, ez esetben ugyanis az eladónak kell eljárnia.
Elveszett csomagok
Mi természetesen csak arról a csomagról tudunk értesítést küldeni, ami beérkezett a depóba, illetve amit onnan kézbesítésre felvettünk. Mindent megteszünk a pontos kézbesítés érdekében, de előfordul, hogy nyoma vész egy csomagnak. (Ennek leggyakoribb oka, hogy a rosszul felragasztott címke leesik vagy megsérül.)
Vannak webshopok, amelyek hetek alatt szerzik meg a megrendelt árut. Ezért mielőtt reklamálsz nálunk, feltétlenül győződj meg róla, hogy a csomagot már feladták.
Külön kategóriába tartoznak a külföldi webáruházból megrendelt termékek. Ha a megrendelt, kifizetett terméknek semmi nyoma, akkor a feladónál (webshop) kell panaszt tenned, ő veszi fel a kapcsolatot az adott ország DPD kirendeltségével.
Ha a feladott belföldi csomag nem érkezik meg, a legcélszerűbb írásban reklamálni. Ehhez megfelelő online űrlapot találsz a https://www.dpd.com/hu/hu/kapcsolat/ oldalon, a Reklamáció és panaszkezelés / Elveszett a csomagom link alatt. Itt segítséget kapsz az űrlap kitöltéséhez és benyújtásához is.
Központi segítség
Természetesen a DPD-nek is van központi email címe (dpd@dpd.hu), illetve telefonos ügyfélszolgálata. A +36 1 501 6200 számon minden kiscsomagszállítással kapcsolatos kérdésedre választ kapsz, de előtte át kell jutnod az automata ügyfélközponton (call center). Én mindenképpen azt javaslom, hogy ami elintézhető a myDPD segítségével (kézbesítés időpontjának megváltoztatása, kézbesítés címének megváltoztatása, átirányítás biztonságos helyre, csomagkövetés), azt intézd önkiszolgáló módon, mert lényegesen gyorsabb lesz így a folyamat.
Remélem ezzel az írással is segítettem, de még inkább remélem, hogy az elveszett vagy sérült csomaggal kapcsolatos ügyintézésre soha nem lesz szükséged!