Skip to content

Kérdezd a futárt

2023.03.06.

Már megszoktam, hogy a Címzetteknek (vagyis nektek) én vagyok a két lábon járó DPD, engem kérdezgettek mindenről. Nincs is ezzel semmi baj, de mivel a csomagszállítással kapcsolatban sok kérdés újra és újra előjön, elhatároztam, hogy itt válaszolok a leggyakrabban ismétlődő kérdésekre. Biztosan tudod, hogy a DPD-nek van egy “hivatalos” Segítség oldala, azon pedig egy kifejezetten Nektek, a címzetteknek szóló fül, azt is érdemes nézegetni.

Most viszont következzenek az én válaszaim a gyakran feltett kérdésekre:

Azt szeretném, hogy a DPD (és a kedvenc futárom) szállítsa ki a csomagomat. Mit kell tennem?

A webshop, webáruház, ahol vettél valamit maga dönti el, hogy melyik futárcéggel szerződik. Rendszerint több kiscsomagszállítóval is van szerződésük, így a megrendelés során a “szállítás”, “szállítási feltételek”, vagy más hasonló oldalon több futárcég neve is megjelenik. A legtöbb esetben a DPD is benne van, vagyis itt választhatsz minket, de a ha mégsem, akkor valamelyik másik futárcéget kell bejelölnöd.

Egyre több helyen van lehetőség a csomagpontra, illetve valamilyen csomagautomatába való szállításra is. A csomagpontokról már többször írtunk, a csomagautomatába való kézbesítésről, ami hamarosan megjelenik a DPD szolgáltatásai között is, a következő hetekben még bőven lesz szó.

Ami a Kedvenc Futárodat illeti, itt ugyan nem lehet egy menüből választanod, de egy környéken általában ugyanaz a futár dolgozik. Ez szabadságolások, betegségek idején felborulhat, de biztos lehetsz benne, hogy a helyettesítők is pontosak, ügyesek és udvariasak lesznek.

Mit tegyek, hogy biztosan megkapjam a nagyon várt csomagomat?

A csomagszállítás során a csomagok útlevele a rájuk ragasztott csomagcímke. Mi az ezen található, illetve a vonalkódból kiolvasott adatok alapján dolgozunk. Az egyik leggyakoribb hibaforrás, ha téves adatok kerülnek a címkére. Ezek előfordulhatnak akkor, amikor a kereskedő átadja nekünk az információkat, de többségében a hibás adatok megadásából származik. Mivel mindenki jól ismeri a saját lakcímét, telefonszámát, észre sem veszi, ha a rendelés feladásakor elrontja valamelyik számot. Javaslom, hogy akár kétszer is ellenőrizd adataidat, mielőtt az ENTER gombra kattintasz!

A másik problémánk a házszám és a lakás számának a hiánya. Nem a kitöltött adatok között, hanem a valóságban. Te jól tudod, hogy a 41/A számú házban, vagy a 14-es lakásban laksz, de hogy találjalak meg, ha ez sehol nincs kiírva?

Kertes környékeken gyakori, hogy nincs, vagy nem működik a kapucsengő. Nagyon hálásak vagyunk azért, ha ezt kiírják, ugyanis nem tudhatjuk, hogy bent a házban szól-e a csengő, vagy csak egy sehova be nem kötött gombot nyomogatunk.

Hova érdemes kérni a csomagszállítást?

Ez nagyon függ a csomagtól és a körülményektől. A legkényelmesebb nyilván a házhozszállítás, de ennek feltétele, hogy otthon legyél a futár érkezésekor. (A myDPD, illetve a myDPD app segítségével akár még a kézbesítés napján is módosíthatod a kézbesítés helyét, illetve új időpontot kérhetsz). A Csomagpontra történő kézbesítés kényelmes, különösen akkor, ha bizonytalan az időbeosztásod. Fontos tudnod azonban, hogy a Csomagpontra csak 20 kg-nál kisebb tömegű csomag kézbesítését kérheted. (Mi 31,5 kg tömegig viszünk ki neked csomagot.)

Petra azt mondja, hogy ne írjak többet, ilyen sokat senki sem fog elolvasni. Hiszek neki, befejezem, majd egy másik posztban folytatom!