OK, rákattintottál a “Megrendelem” gombra és izgatottan várod, hogy meg is kapd, amit megrendeltél. Kedvenc futárod most szeretne segíteni benne, hogy a vágyott csomag érkezése zökkenőmentes legyen.
A jobb webshopok, online áruházak a megrendelés (és a fizetés) után “átdobnak” egy köszönő oldalra, és egyben küldenek egy visszaigazoló e-mailt is. Ebben “örömmel értesítenek”, hogy megkapták a megrendelést, és általában megadják a megrendelésed számát is. Ez az üzenet még nem a szállításról szól, és a szám NEM a DPD csomagszáma!
Egyes kereskedők még további üzeneteket is küldenek (“rendelése feldolgozás alatt áll”, vagy “dolgozunk a csomag összeállításán”, stb.), de ezek még mindig nem a szállításról szólnak. A “csomagja elhagyta raktárunkat” üzenet már biztatóbb, de igazából a mi üzenetünk (“Értesítés küldemény feladásáról”) jelzi biztosan, hogy a csomagot a kereskedőtől felvettük, és úton van feléd.
A tanulság: figyeld az e-mailjeidet, az SMS-eidet, hogy pontosan tudd, mikor számíthatsz a csomag érkezésére. (Különösen fontos ez akkor, ha már napokkal, vagy hetekkel korábban feladtad a megrendelést, és nem tudhatod pontosan, mikor várható a kézbesítés.)
Mit kell tenned a csomag érkezése előtt?
Ha a futár már felvette a csomagot, számíthatsz rá, hogy az másnap nálad is lesz. Ha napokkal korábban adtad fel a rendelést, amikor nem lehetett még sejteni, mikor érkezik a csomag, így könnyen előfordulhat, hogy már az első értesítőt megkapva azonnal látod, hogy nem lesz jó neked az időpont. Ilyenkor nem kell várnod a második értesítőre, hanem kérhetsz új időpontot, vagy átirányíthatod a futárt egy másik címre.
Ha nem módosítod az időpontot és a címet, és potyára kiviszi a futár a csomagot, később hiába telefonálsz (a futár telefonszáma ott van a kézbesítés reggelén kiküldött értesítőn), sajnos már nem tudunk visszamenni. Nagyon kötött a programunk, hiszen időben ott kell lennünk a következő címzetteknél. Ha még ott vagyunk a környéken, esetleg gyorsan utánunk jöhetsz, akkor átadjuk a csomagot.)
Természetesen akkor sincs minden veszve, ha valamiért lemaradtál az első kézbesítési kísérletről. A myDPD felületen vagy a myDPD appon keresztül kérhetsz új, számodra megfelelő időpontot, kézbesítési helyet és mi minden külön díj nélkül másodszor is kivisszük a csomagot.
Legyél elérhető
Hiába vagy otthon, ha le van némítva, ki van kapcsolva, le van merülve a telefonod. Mi, futárok mindig telefonálunk – általában néhány percre előre, hogy a címzettek számítsanak ránk. Ez a hívás arra is jó, hogy idejében elkezdhess öltözködni. Hidd el, nagyon hálásak vagyunk, ha nem akkor kezded el venni a cipődet, kabátodat, amikor már a kapuban állunk! (Nem vagyunk türelmetlenek, csak vár a sok másik címzett.)
Ha senki nem veszi fel a telefont, nem bukkan fel a csengetésre sem, akkor néhány próbálkozás után tovább megyünk. Igen, lehet, hogy éppen a padláson, pincében, vagy másutt voltál, de mi sokáig nem tudunk próbálkozni, hiszen vár a következő címzett.
A csomag érkezése reggelén kiküldött értesítőben megírjuk, melyik az az 1 órás idő-intervallum, amikor érkezünk. Saját érdekedben arra kérlek, hogy ebben az egy órában légy “készenlétben”.
Pontos cím, a pontos kézbesítés alapja
Kezdjük ott, hogy vannak utcák, terek, ahol teljesen őrült módon vannak számozva a házak. Ez a mi dolgunk, de kitaláljuk valahogy. Ennél is rosszabb, ha egy házon semmiféle házszám nincsen, illetve a kapucsengőn még hasonló név sem szerepel a címzettéhez. Kérlek, hogy a megrendelésnél figyelj a címzésre, vagy legalább a “Megjegyzés” rovatban írd meg azokat a “titkos” információkat, amik megkönnyítik, hogy megtaláljalak. Az is segít, ha a nem működő kaputelefonra kiírod: nem működik, csörgess meg a …….mobilszámon!
A csomagodat az ajtódig felvisszük, de ehhez az kell, hogy előtte bejussunk a társasházba. Nem kell lejönnöd beengedni, ha a már előbb is említett “Megjegyzés” rovatban megadod a kapukódod.
Készülj fel a fizetésre
Utánvételes csomag érkezése esetén a futárnak kell fizetned. Nálunk mindig van a kártyás fizetéshez szükséges masina (POS terminál), de előfordulhat, hogy egyik-másik kártyával nem “szeretik” egymást. Lehetséges az is, hogy valamiért a bank utasítja el a fizetést. Ránk ezért ne haragudj, mi csak az érvényes, visszaigazolt fizetést fogadhatjuk el.
Tudom, a kártyás fizetés a korszerű, de a készpénzes a tuti 🙂 Azt viszont tudnod kell, hogy mi nem úgy működünk, mint egy áruházi pénztáros, előfordulhat, hogy nem tudunk visszaadni. A legjobb tehát az, ha van nálad kártya, és előre kiszámolt készpénz is. (A legbiztosabb és a legolcsóbb persze a kártyás vásárlás.) Fontos azt is tudnod, hogy 300.000 forintnál nagyobb összegű utánvétel esetén kizárólag csak kártyával lehet fizetni, Ezzel nem a te éleetdet akarják megnehezíteni, hanem minket, futárokat próbálnak meg védeni a rablóktól.
Egyszerű az egész!
Na, remélem, hogy segítettem! Már megint hosszan írtam, minden eshetőséget igyekeztem felsorolni, de a lényeg mégis az, hogy az online vásárlás kényelmes és egyszerű, a kedvenc futároddal pedig gyorsan hozzájutsz a megvásárolt termékekhez!