Skip to content

Az üzleti csomagfeladás menete

2024.02.05.

Az e-kereskedelem felfutása új lehetőségeket, egyben új feladatokat is teremtett a kereskedők számára. A webshop felállítása és karbantartása, a marketing, a vásárlási folyamatok kezelése mellett gondoskodni kell a megvásárolt termékek kiszállításáról is. Szerencsére az e-kereskedelemmel együtt fejlődtek a kiscsomagszállítók is, így ma már nem okoz nehézséget a kiszállítás megszervezése.

Találd meg a legjobb csomagszállítót!

A csomagszállítás látszólag egyszerű feladat, de van néhány dolog, amire érdemes odafigyelni:

  • Kiszámíthatóság: Senki sem szeret feleslegesen várni a futárra. Természetes, ha azt szeretnéd, hogy a futár a megbeszélt időpontban vegye fel a csomagot.
  • Minőség: A kereskedő és a címzett is joggal elvárja, hogy a csomagszállítás kulturált módon történjen.
  • Szervezettség: A csomagszállítás bonyolult feladat, hiszen sok feladó sok csomagját kell sok címzetthez eljuttatni. Ez zökkenőmentesen csak megfelelő logisztikával érhető el.
  • Megbízhatóság: Fontos, hogy a csomag akkor, oda érkezzen meg, ahogy ezt a címzett kérte.

Azok a nagyobb webshopok, webáruházak, melyek naponta adnak fel csomagokat, általában állandó partnerrel (esetleg többel) oldják meg a csomagszállítást, csak kevesebb csomag esetén, csúcsidőszakban jöhetnek szóba az alkalmi kiscsomagszállítók. (Érdemes őket is alaposan megvizsgálni, megfelelnek-e a fenti követelményeknek.) Sok cég viszont csak ritkábban ad fel csomagokat. Ők az eseti csomagfeladók kategóriájába esnek. 

Csomagolás, címzés

A megfelelő csomagolás fontosságáról nem lehet eleget beszélni, hiszen a csomagfeladás menetének ez az egyik meghatározó része. A DPD munkatársai mindent megtesznek a csomagok épsége érdekében, de érdemes figyelembe venni, hogy a depón belüli mozgás során a futószalagokon haladva előfordulhatnak kisebb-nagyobb zökkenők. A küldendő termékeket úgy kell tehát csomagolni, hogy ezt, illetve a szállítással járó elkerülhetetlen rázkódást gond nélkül kibírják.

A csomag csak akkor érhet célba, ha pontos rajta a címzés. Partnereink többsége olyan rendszert használ, ahol a rendelés leadása után, az ott megadott adatok alapján, automatikusan elkészül a címke, de az eseti feladóknál gyakran manuálisan kell bevinni a csomagcímke adatait. Ha itt hiba kerül a címkére, az megnehezítheti, vagy ellehetetleníti a kézbesítést.

Alternatív fizetési és kézbesítési módok

A  címzettek egyre inkább elvárják, hogy maguk is beleszólhassanak a fizetés és a kézbesítés menetébe. Fizetés esetén megszokott a bankkártyás fizetés és az utánvétel, de a PayPaltól az előre utalásig további lehetőségeket is érdemes felkínálni.

A csomagok kézbesítési módja korábban szinte mindenhol a házhozszállítás volt. Mára egyre több helyen kínálják fel a csomagpontokra szállítást, és az utóbbi években egyre több helyen jelennek meg a csomagautomaták is. Ha a webshop “igazi” (fizikai) üzlettel is rendelkezik, a felsoroltak mellett érdemes az ingyenes bolti átvételt is felajánlani.

Legyen élmény az online vásárlás

Nem elég egy terméket eladni, gondoskodni kell annak a vevőhöz való eljuttatásáról is. A zökkenőmentes folyamatok, a választható alternatív megoldások sokat adnak a vásárlás élményéhez. Ez pedig segít abban, hogy a vevő legközelebb is a te webshopodat válassza!