Skip to content

Mit tegyél, ha sérült a csomagot hoz a futár?

2024.03.01.

Naponta nagyon sok csomag megy át a kezünkön és hiába vigyázunk rájuk, néha előfordul, hogy egy-egy csomag megsérül – vagy hozzánk is már úgy érkezik. A csomagok útja hosszú, a DPD depójába is több ki- és berakodás után érkeznek meg, néha ráadásul külföldről. Többen kérdeztétek, mi a teendő ha a csomagon sérülés látható – rutinos online vásárlóként én is jártam már így -, ezért most összegyűjtöttem mindent, amit ebben az esetben érdemes tudni.

Külsérelmi nyomok 

Mindenki örül, ha csomagja érkezik, ám ha a csomag sérült, akkor se ess kétségbe, hiszen a DPD-nél mindent megteszünk, hogy téged ne érjen kár. Ha a csomagon kisebb karcolások láthatók, akkor valószínűleg semmi baja a rendelt árunak. A nagy webshopok általában tudják, hogy kell biztonságosan csomagolni. Ők strapabíró kartont és jó töltőanyagokat használnak, így a doboz szinte biztosan megóvja a benne lévő árut. Viszont ha szemmel látható súlyos sérülés van a csomagon (pl. az egyik sarka erősen benyomódott, behorpadt, stb.), én azt ajánlom, hogy bontsd ki a futár jelenlétében, hogy lásd, biztos minden rendben van-e. Azt tudnod kell, hogy a csomagot csak akkor bonthatod ki, ha azt már tőlünk hivatalosan is átvetted. Mi megvárjuk, míg ellenőrzöd, és ha a benne lévő termék valóban sérült, a jelenlétedben jegyzőkönyvet veszünk fel. Te közben fotózd le a sérülést a megrendelt árun, mert a reklamációnál majd jól jön a fényképes a dokumentáció. 

Ha viszont súlyos külsérelmi nyom nincs a csomagon, viszont a kipróbálás során mégis kiderül, hogy az áru sérült (ez leginkább elektronikai termékeknél fordul elő), akkor három munkanapod van arra, hogy jelezd a weboldalunkon a problémát. Menj fel a https://www.dpd.com/hu/hu/kapcsolat/ oldalon a “Reklamáció és panaszkezelés” pont alatt található “Sérült csomagot kaptam” linkre, és töltsd ki az online űrlapot. Itt tudod a sérülésről készült fotókat is mellékelni.

Elázott csomag

Sajnos nem mindig látszik a papírdobozon ha útközben elázott, különösen akkor nem, ha a DPD depójába már szárazan érkezett meg. Mi ezeket a sérüléseket gyakran észre sem vesszük, viszont attól még lehet, hogy a dobozban lapuló termék – pláne ha valami elektronikai kütyüről van szó – károsodott. Ilyenkor is áll az előbb leírt opció, hogy az átvétel után három munkanap áll a rendelkezésedre, hogy jelezd nekünk a problémát.  

Vásárlástól való elállás

Jó, ha azzal is tisztában vagy, hogy a sérülten érkező csomagot jogodban áll visszautasítani. (Azaz nem kell átvenned.) Ez szintén elektronikai cikkeknél szokott a leggyakrabban előfordulni, mert ott a meghibásodás nem biztos, hogy azonnal jelentkezik, viszont működés közben, gyakran hetekkel-hónapokkal az átvétel után jelentkeznek a rejtett sérülések, amikor már bonyolultabb a csere vagy a visszaküldés.

Ha pedig úgy döntesz, hogy nem veszed át a sérült csomagot, akkor mi visszaküldjük a webshopba, webáruházba, ahonnan megrendelted, te pedig 7-30 munkanapon belül visszakapod az árát. (Ha nem fizettél előre, hanem az utánvételes vásárlást választottad, akkor még egyszerűbb a helyzet.) Amennyiben ezt az utat választod, még jegyzőkönyvet sem kell felvennünk, mert a terméket nem bontottad ki, hanem éltél a vásárlástól való elállás jogával (14 napon belül az online vásárolt termékeket indoklás nélkül visszaküldheted, az át nem vett termék automatikusan ebbe a kategóriába esik). 

Újracsomagolás

Olyan eset is előfordul – bár igen ritkán -, hogy a rendelésed mi, a DPD-nél csomagoljuk újra. A webshopok tudják, hogy melyik kartondobozba mennyi terméket pakolhatnak, néha azonban előfordul, hogy a doboz nem bírja a súlyt, és szétesik, esetleg nedvesség éri, és elázik. Ilyenkor általában a kollégák DPD-s ragasztószalaggal megerősítik a dobozt, vagy ha a sérülés súlyosabb, olyan is előfordult már, hogy újracsomagoltuk. (Amennyiben felbontjuk a csomagot, hogy ellenőrizzük a benne lévő áru épségét, arról mindig készül jegyzőkönyv.) 

Annak ellenére, hogy nagyon vigyázunk a csomagjaitokra, néha előfordul, hogy sérült csomagot kézbesítünk, viszont ha ezt a bejegyzést elolvastad, akkor már tudod, hogy mit kell tenni, ha legközelebb ilyen esettel találod szembe magad.