Skip to content

Mit tegyek ha nem tudom átvenni a csomagot?

2025.04.14.

Biztos előfordult már veled is, hogy rendeltél online valamit, de a csomag kézbesítésének időpontjában közbejött valami, ezért nem tudtad átvenni. Szerencsére ma ez már egyáltalán nem probléma, hiszen a DPD több lehetőséget is kínál az ilyen esetekre. 

Értesítés és csomagkövetés

A DPD csomag érkezése előtti napon, illetve aznap is értesít e-mail-ben a várható kiszállítás idejéről, a myDPD alkalmazásban pedig nyomon követheted a csomagot attól a pillanattól kezdve, amint amint átvesszük a feladótól – azaz amikor a futár és bescanneli a feladónál a csomagot. A kézbesítés napján ez különösen hasznos, hiszen látod, mikor hol jár a küldemény, és hány kézbesítés van még előtted. Ha tudod, hogy a jelzett időpontban nem leszel a kiszállítás címén, az emailben küldött linken vagy a myDPD appban van lehetőséged módosítani a csomagátvétel időpontját, a helyszínét, illetve választhatsz a fixpontos OOH (out-of-home – házon kívüli) lehetőségek közül is.

Kiszállítási dátum módosítás

Ha a DPD által megjelölt tervezett kézbesítési időintervallum nem megfelelő, a nyomkövetési linken keresztül választhatsz másik szállítási dátumot, azaz átteheted a kézbesítést másik napra. Arra figyelj, hogy aznapi későbbi időpontot már nem tudsz választani, hiszen futáraink reggel megkapják a “menetrendet”, amihez a nap további részében is tartaniuk kell magukat. 

Átirányítás más címre

Ha nem vagy ott, ahova a csomagot kérted, átirányíthatod azt egy másik címre, például a munkahelyedre. Azt ennél a lehetősénél is vedd figyelembe, hogy hiába kéred a kézbesítést a szomszéd utcába, a futár legkorábban csak a következő munkanapon fogja kivinni a küldeményt az új címre.

Kézbesítés biztonságos helyre

Arról, hogy mit is jelent pontosan a biztonságos helyre irányítás, már írtunk korábban, de érdemes itt is megemlíteni, hogy tulajdonképpen bármi lehet biztonságos hely, ha az olyan, hogy a csomag nincs kitéve sérülésveszélynek vagy esőnek, illetve nincs “szem előtt”, azaz nem tudják ellopni. Ebből következik, hogy a lábtörlő a bejárati ajtó előtt nem biztonságos hely, viszont egy villanyóraszekrény vagy valami nagyobb tárgy mögé elrejtés működhet, családi házaknál pedig kedvelt hely a garázs vagy az a kutyaház, amit a kutyus nem használ. Ezt az opciót a kézbesítés előtt szintén beállíthatod a myDPD alkalmazásban. 

DPD csomagpont vagy csomagautomata

Ha az abszolút rugalmas megoldások híve vagy, kérheted a csomagod egy közeli DPD csomagpontra vagy csomagautomatába. A myDPD appban térképes keresőben tudod kiválasztani a hozzád legközelebbi OOH pontot. Ez a megoldás azoknak különösen ajánlott, akik nem a megszokott munkaidőben tervezik átvenni a küldeményt, hiszen számos csomagpont és -automata hosszított nyitvatartással rendelkezik, vagy akár éjjel-nappal is elérhető. Azzal viszont számolj, hogy hiába van közel az általad választott csomagpont, a futár csak a következő munkanapon fogja megkísérelni az új helyre leadni. Illetve arra is figyelj, hogy kisebb, csomagpontként is működő üzletek esetén előfordul, hogy mindössze napi 20-30 küldeményt vesznek át, így lehet, hogy több napot is kell várnod, míg megkapod a csomagod. 

Újabb kézbesítési kísérlet

Végül, de nem utolsósorban pedig azt is meg kell említenünk, hogy amennyiben a futár nem tudta a kijelölt napon átadni neked a csomagot, és te nem irányítottad át sehova, még egy alkalommal megpróbálja kézbesíteni azt. Erről természetesen értesítést kapsz, és akkor sem tartózkodsz a kézbesítés címén, lehetőséged van a fenti opciók valamelyikét választani.

Hol állíthatod be ezeket a lehetőségeket?

Az emailes értesítésben található nyomkövetési linken keresztül (ami a myDPD alkalmazás webes verziójára vezet) vagy a myDPD appon könnyen elérheted a csomagodhoz tartozó összes beállítást, illetve ez az a hely, ahol a csomagátvétel részleteit is módosíthatod. 

A DPD célja, hogy a csomagátvétel mindig egyszerű és kényelmes legyen. Használd ki a rugalmas opciókat, és vedd át a csomagod akkor és ott, ahol neked a legjobb!

Gyakran Ismételt Kérdések

Hogyan tudom módosítani a csomag kézbesítési időpontját?

A nyomkövetési linken vagy a myDPD alkalmazásban választhatsz új időpontot.

Átirányíthatom a csomagot egy másik címre?

Igen, a nyomkövetési linken vagy a myDPD appban átirányíthatod egy másik általad választott címre, de a kézbesítés az új címre csak másnap történik meg.

Mit jelent a „biztonságos helyre” történő kézbesítés?

Ez egy előre megadott hely, ahol a csomagod sérülésmentesen és lopásbiztosan elhelyezhető, például egy garázsban vagy egy fedett területen.

Hogyan kérhetem a csomagot csomagautomatába vagy csomagpontra?

A myDPD alkalmazás térképes keresőjében kiválaszthatod a hozzád legközelebbi csomagpontot vagy automatát, de számolj azzal, hogy a kézbesítés legkorábban másnap történik meg.