Sokszor előfordul, hogy még egy sikeres webshop tulajdonosa sem mer külföldre terjeszkedni, mert az export nem csupán egy (vagy több) jó termékről szól, hanem arról is, hogy a ezek gyorsan és biztonságosan eljussanak a címzetthez. Ebben a blogposztban összegyűjtöttük a leggyakoribb kihívásokat, és természetesen megírjuk a DPD megoldásait is.
1. Bonyolult vámkezelés
A vámkezelés az egyik leggyakoribb kérdéskör, ha nemzetközi csomagküldésről van szó. Az Európai Unió országaiba küldött csomag ugyan vámmentes, de az EU-n kívüli országokra (pl. Norvégia, Svájc, Bosznia, Szerbia) nincs egységes szabályozás. Különböző országok – különböző szabályok, rengeteg papírmunka, ráadásul a vámkezelés a szállítási időt is hosszabbá teheti.
Érdemes tehát olyan partnert választani, amelyiknel van tapasztalata az Unión kívüli országok vámügyeiben. A DPD Classic – Közút – Európán belül szolgáltatás esetén minden esetben vámkezelni kell a küldeményt beltartalomtól és értéktől függetlenül (kivéve dokumentum küldemény). A DPD vállalja az ügyfél által kitöltött dokumentumok alapján a vámokmány kiállítását, a kiléptetést az Európai Unió területéről, és a beléptetést az adott országba.
Arra figyelj, hogy a szállítási díjat, a vámokmány kiállításának díját és a kiléptetési díjat minden esetben a feladónak kell megtérítenie, nem hárítható át a címzettre. Viszont a beléptetésnél az adott ország törvényei alapján felmerülő egyéb költségeket (vám, áfa) a címzett fizeti. (A vámkezeléshez benyújtandó számla tartalmi követelményeit itt találod.)
A DPD nemzetközi hálózattal rendelkező futárszolgálat, így rendszerünk biztosítja, hogy a csomagjaid gördülékenyen átjussanak a vámon, minimalizálva a késedelmeket és a kellemetlen meglepetéseket.
2. Lassú és kiszámíthatatlan kézbesítési idő
Semmi sem frusztrálóbb, mint amikor egy csomag napokig vagy akár hetekig áll valahol, és fogalmad sincs, mikor érkezik meg. Ezt a bizonytalanságot vevők sem szeretik, és a te webshopod hírnevének sem tesz jót. Mi a DPD-nél tudjuk, hogy a tranzitidő az egyik legfontosabb tényező a nemzetközi csomagszállításban.
A DPD-nél előre kalkulálható szállítási időkkel dolgozunk, a Tranzitidő Kalkulátorral a kiinduló és a célország, illetve az irányítószámok megadása után te is ki tudod számolni, hogy mikor ér oda a csomag a címzetthez. A küldemények nyomonkövetéséről már sokat írtunk, ehhez használd a myDPD alkalmazást, így mindig pontosan tudni fogod, merre jár a feladott küldemény.
3. Extra költségek vagy rejtett díjak
Előfordul, hogy a kalkulált szállítási díjhoz váratlanul hozzáadódnak még egyéb költségek, így a külföldi csomagszállítás ára jóval drágább lesz, mint amivel eredetileg kalkuláltál. Ha azonban alaposan tájékozódsz a szállítási díjakról és az esetleges vámköltségekről, a DPD-nél nem fog ilyen kellemetlen meglepetés érni. Nálunk az árak nemcsak versenyképesek, hanem transzparensek is. Nincsenek rejtett költségek és részletes tájékoztatást adunk minden várható költségről és díjról, így pontosan tudod majd, mire számíthatsz.
4. Rugalmatlan kézbesítési opciók
Aki manapság webshopban vásárol, az elvárja, hogy több kézbesítési opció közül választhasson. Ha a te webshopod csak egyféle szállítási lehetőséget kínál, könnyen elveszítheted a vásárlókat. Ha azonban a DPD-t választod, több opciót is felajánlhatsz a vevőidnek: legyen szó akár házhozszállításról, akár csomagpontra vagy -automatába történő OOH kézbesítésről, mi rugalmasak vagyunk, és igazodunk a modern kori vásárló minden igényéhez.
5. Fizetési lehetőségek, utánvét
A legtöbb csomagküldő cégnél külföldi csomagszállítás esetén korlátozottak a fizetési lehetőségek. A DPD-nél utánvéttel jelenleg hat országba (Szlovákiába, Romániába, Csehországba, Horvátországba, Szlovéniába és Bulgáriába) tudsz csomagot küldeni, ami előnyös lehet, ha a vevőid preferálják ezt a fizetési módot. Érdemes az utánvételes lehetőséget is bevenni a szállítási módok közé, hiszen extra biztonságot nyújthat a vásárlók számára.
Összegzésként elmondhatjuk, hogy az exportlogisztika a bonyolult vámkezeléstől a kiszámíthatatlan kézbesítési időkig, az extra költségek elkerülésétől a többféle szállítási opció biztosításáig számos kihívással járhat. A DPD rugalmas és transzparens szolgáltatásai azonban hatékony megoldásokat kínálnak ezekre a problémákra, így nemcsak a webshopod termékei érnek gyorsan és biztonságosan célba, hanem a vásárlóid is elégedettek lesznek.
Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)
Nem, az Európai Unió tagállamai közötti szállítás vámmentes. Viszont ha EU-n kívüli országba (pl. Norvégia, Svájc, Egyesült Királyság) küldesz csomagot, akkor minden esetben vámkezelésre van szükség, amit a DPD a szükséges dokumentumok alapján intéz helyetted.
Ez függ az indulási és célországtól, de a DPD Tranzit Idő Kalkulátorával előre kiszámolhatod a kézbesítés várható idejét.
A DPD-nél nincsenek rejtett díjak. Előre tájékoztatunk minden költségről, beleértve a vámkezelési díjat, kiléptetési költséget és az esetleges országonkénti adókat.
Jelenleg hat országba tudsz utánvétes csomagot feladni a DPD-n keresztül: Szlovákiába, Romániába, Csehországba, Horvátországba, Szlovéniába és Bulgáriába.
Igen, a DPD-nél elérhető az OOH kézbesítés is, így vevőid választhatnak házhozszállítás, csomagpont vagy csomagautomata között – rugalmasan, az igényeikhez igazodva.