Miután leadsz egy webshopban egy rendelést, valószínűleg türelmetlenül várod, hogy minél előbb megérkezzen csomagod. De vajon mi történik a háttérben, miután a kereskedő feladja a küldeményt? Ebben a blogbejegyzésben megmutatjuk, hogyan jut el hozzád vagy a választott csomagpontra a küldemény, illetve azt is elmondjuk, hogyan módosíthatod a folyamatot igényeid szerint.
Feladás után
Miután a feladó átadja nekünk a csomagot (vagy leadja az egyik gyűjtőponton), az először az egyik regionális depónkba kerül, majd este minden megérkezik a budapesti HUB-ba, az elosztóközpontba. Itt szortírozzuk – azaz szétválogatjuk a címek alapján – , hogy minden a megfelelő helyre kerüljön, és innen indul vissza a megfelelő vidéki depókba kézbesítésre.
Úton
Reggel megkezdődik a kézbesítésre való előkészítés, azaz a csomagok bekerülnek az adott körzetben dolgozó DPD futárhoz, aki beszkenneli a küldeményeket. A rendszer a csomagok beszkennelése után magától hozza létre az aznapi optimális útvonalat. Ez után következik a célállomás, vagyis a csomag elindul te címed vagy a választott csomagpont/csomagautomata felé. Erről a folyamatról már kapsz értesítést: aznap reggel, amikor kiszállítjuk a küldeményt, egy egyórás időablakot adunk meg, hogy tudd, mikor érkezik meg a csomag. A futár útját az értesítésben kapott linken is nyomon tudod követni, de ha már regisztráltál a myDPD alkalmazásba, természetesen ott is látod a “Csomagjaim” menüpont alatt. A myDPD alkalmazás egyik leginkább kedvelt funkciója a térképes csomagkövetés, ami abban segít, hogy pontosan tudod, hol jár a futár. Így ha házhoz kérted a csomagot, nem kell egész nap otthon ülnöd, azt várva, hogy mikor csörög rád a kézbesítő. Az értesítő e-mailben és a myDPD appban is megtalálod a futár telefonszámát, ha esetleg szükséged lenne rá.
Házhoz, csomagpontra vagy automatába
A DPD-nél többféle kézbesítési lehetőség közül választhatsz – hiszen tudjuk, hogy nem mindig alakul minden a tervek szerint. Ha változik a napi programod, természetesen módosíthatod a kézbesítés helyét vagy idejét – akár az utolsó pillanatban is!
Címváltoztatás: Ha új címre kéred a csomagot (pl. munkahelyedre vagy egy rokonhoz), hiába van közel az eredetileg kért kézbesítés címéhez, azt aznap már nem tudjuk kézbesíteni, csak a következő munkanapon teszünk erre kísérletet. Ugyanez igaz arra is, ha csomagpontra módosítod: legkorábban csak a következő munkanap tudjuk kiszállítani. Amit még érdemes tudni: ha csomagpontra irányítod át a küldeményt, akkor hét napod van arra, hogy átvedd a csomagod.
Dátummódosítás: Ha csak későbbi napra szeretnéd halasztani a kézbesítést, azt is könnyen meg tudod tenni a myDPD appban, illetve az értesítéskor küldött linken is – csak kiválasztod az új időpontot, és mi a rendszerünkben azonnal át is kerül az általad választott napra a szállítás.
Meghatalmazás: Ha tudod, hogy nem leszel otthon, de valaki más tartózkodik majd a megadott címen és át tudja venni helyetted a csomagot, adhatsz neki meghatalmazást. Ezt is megteheted a myDPD felületén, arról pedig, hogy mikor kell meghatalmazás, ebben a bejegyzésben írtunk.
Amikor módosítasz egy szállítási adatot, a myDPD felületen azonnal látni fogod a változást, ezenkívül emailben is kapsz megerősítést a módosításról és az új szállítási információkról. A nyomkövetés ezután is folyamatosan frissül, így pontosan tudni fogod, mikor és hol várható a csomagod kézbesítése.
Összegzés
A DPD-nél fontosnak tartjuk, hogy több megoldást is kínáljunk a folyamatosan változó vásárlói igényekre is. Célunk, hogy a csomagkézbesítés a lehető legkényelmesebb és leginkább átlátható legyen, így a myDPD alkalmazással vagy a szállítási értesítőben kapott linkkel mindig pontos információkat kaphatsz a küldeményed státuszáról, és rugalmasan alakíthatod a kézbesítés menetét.
Gyakran Ismételt Kérdések:
A kézbesítés napján reggel küldünk egy értesítést, amelyben egy egyórás időablakot is megadunk, hogy mikorra várhatod a futárt.
A csomag útját követheted az értesítő emailben kapott linken, illetve a myDPD alkalmazásban is, ahol a „Csomagjaim” menüpont alatt részletes nyomkövetést találsz.
Igen, a kézbesítési címet vagy a csomagpontot is meg tudod változtatni akár a kézbesítés napján is.
Egyszerűen kiválaszthatod az új időpontot a myDPD appban vagy az értesítőben kapott linken keresztül. A rendszer automatikusan átteszi a kézbesítést a választott napra.