Skip to content

Kérdezd újra a futárt!

2023.05.02.

Korábban is sejtettem, hogy kérdésetek van a csomagszállítással kapcsolatban, de mégis kellemesen meglepett a Kérdezd a futárt című írásom sikere. Egyetlen cikkbe nem férhetett bele minden fontos téma, így hát az érdeklődést kihasználva most folytatom!

Hol jár a csomagom?

Tapasztalatunk szerint a legtöbb embert két időpont izgatja. Az első a csomag útnak indulása, a második a csomag kézbesítése. 

Amikor megrendelsz (és esetleg is kis fizetsz) egy árut, az nem feltétlenül jelenti, hogy az az áru “meg is mozdult”. Jó esetben a rendelésről szóló információ eljut egy raktárba, ahol a terméket kigyűjtik (komissiózzák), majd megrendelik a fuvart.

Kevésbé szerencsés esetben a kereskedőnek a webshopján kívül nincs semmije, a terméket egy nagykereskedőtől, vagy akár egy másik kiskereskedőtől szerzi be. Egyes, meglepően jó áron kínált termékeknél közvetlenül Kínából jön az áru, ami több hét várakozással is járhat. 

Arról, hogy a webshop (illetve a mögötte álló cég) honnan szerzi be a terméket, és ez meddig tart, csak ritkán kapsz tájékoztatást. Igazából akkor kerülsz képbe, amikor mi tájékoztunk róla, hogy csomagot vettünk fel a számodra.

A másik érdekes helyzet a külföldről érkező csomag. Itt esetleg értesítést kapsz a csomag feladásáról, majd egy ideig semmit sem “látsz”. Igazán onnantól tudod követni a csomagod mozgását, ha az átlépte a határt és bekerült a depónkba. Innentől már minden ismerős, hiszen elolvashattad a Hol a csomagom című cikkünkben. 

Mi történik, ha sikertelen a kézbesítés?

Nekünk az a dolgunk, hogy kézbesítsük a címzetteknek a csomagokat. Mindent meg is teszünk annak érdekében, hogy ez sikeres legyen. Módosíthatod a kézbesítés helyét, időpontját, megadhatsz egy “biztonságos helyet”, ahova a csomagodat letehetjük… Ha ennek ellenére sem sikerül kézbesíteni, akkor is van még egy esély, hiszen másnap megint elölről kezdődik minden.

Sajnos a mi lehetőségeink is végesek, nem próbálkozhatunk újra és újra az addig sikertelenül kézbesített csomagok célba juttatásával, hiszen újabb és újabb csomagok várnak minket a depóban. 

A csomag persze nem vész el: kétszeri sikertelen kézbesítés után visszaküldjük a feladónak. Ezután már az ő dolga, hogy ismét, új csomagként feladja-e (ez mindenképpen indokolt, ha kiderül, hogy hibás volt az eredeti címzés), vagy – előzetes fizetés esetén – visszautalja a vevőnek a vételárat.

Tudok-e a DPD-vel csomagot küldeni?

Mi alapvetően a cégtől (leginkább webshopokból) szállítunk a címzettekhez csomagokat. Ha te szeretnél valakinek csomagot küldeni, azt nálunk közvetlenül nem tudod feladni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a DPD ne vállalkozna a csomagod szállítására! Két lehetőség is a rendelkezésedre áll.

Az egyik a csomag feladása valamelyik Csomagponton. Ide ugyan el kell vinned a csomagot, viszont ezt akkor teszed meg, amikor neked a legjobb.

A másik lehetőség a Packlink szolgáltatás. A Packlink online felületén bejelentheted igényedet, kedvenc futárod pedig házhoz megy a csomagért.

Remélem, sikerült újra megválaszolnom néhány gyakran felmerülő kérdést, és ezt az írásomat is legalább annyira szeretni fogod, mint az előzőt!