Nem is tagadom, gyerekkoromban “Mézga-függő” voltam, vagyis imádtam a Mézga családot, ezt az ősi rajzfilm-sorozatot. Ebben a jövőben élő köb-köbunoka (“Köbüki”) rendszeresen küld mindenféle jövőbeli kütyüket Mézgáknak. Ezek “fénypostával” érkeznek és (az ablakot betörve) szinte a feladás pillanatában landolnak Mézgáék lakásában.
Mi, DPD-s futárok majdnem olyan gyorsak vagyunk, mint a fénysebesség, de hidd el, a legtöbbször nem rajtunk múlik, hogy néhány napot várnod kell a csomagodra.
Kinél van a csomagod?
A gyors csomagszállítás feltétele, hogy megkapjuk a csomagot. Ha a webáruház (vagy más feladó) csak a rendelés feladása után kéri le a terméket a központi raktárból, a nagykereskedőtől, külföldi anyacégétől, akkor kisebb-nagyobb idő biztosan eltelik, míg hozzánk eljut. Mi csak onnantól vagyunk hatással a dolgokra, hogy átvesszük a csomagot a feladótól.
Kövesd a csomagod
Gyors csomagszállítás és pontos tájékoztatás – ez a nyerő páros.
Gyerekkoromban a csomag érkezése valamilyen misztikus dolog volt. Tudtuk, hogy valahol feladták, vártuk, vártuk, aztán megjött. Vagy sem. Utóbbi esetben nem lehetett semmit sem tenni, mert reklamációs joga csak a feladónak volt.
Ehhez képest ma fantasztikus, átlátható a csomagszállítás. Amikor megkapod az első értesítést tőlünk a csomagodról, abban találsz nagy, piros “gombot” Nyomkövetés/Módosítás felirattal.
Kattints rá, és máris átkerülsz a csomagkövetés oldalára, ahol láthatod, hogy hol is van éppen a csomagod.
Ismerős? Hát persze, ez a (remélhetőleg) már jól ismert myDPD felülete!
A csomagkövetés persze csak akkor működik, ha van mit követni. Ha a myDPD oldalára érkezve csak a “Megrendelési adatok továbbítva a DPD felé” feliratot látsz, az azt jelenti, hogy a Feladó már jelezte, hogy csomagot adna fel, de az még nincs a DPD-nél. (Ne aggódj, az adatok továbbítása után már gyorsan mennek a dolgok.) Addig is, amíg elindul a csomag az útján több dologra van lehetőséged:
- az adataid ellenőrzésére (nincs-e egy zavaró elütés a címedben),
- egy biztonságos hely megadására, ahová a csomagot távollétedben lerakhatjuk,
- módosíthatod a kiszállítás napját
- megváltoztathatod a kiszállítás címét (pl. a lakásod helyett a munkahelyedre)
- kérheted a Csomagpontra való szállítást (ha van a közeledben ilyen, nagyon jó megoldás)
Csomagkövetés a myDPD-felületen, vagy a myDPD appon
Ha az előző próbálkozás után, például a következő napon újra a piros “nyomógombra” kattintasz, a megjelenő oldalon piros mezőben egy ilyen üzenetet találsz:
“Csomagja kiszállítás alatt van, és a mai napon az alábbi idősávban megkíséreljük kézbesíteni: 12:44-13:44 (az idősáv itt csak egy példa, a lényeg, hogy egy 1 órás idősávot adunk meg).
Elárulok egy “titkot”: nem kell a levelezésedből újra és újra kibányásznod az értesítést, hiszen a myDPD felületre, vagy a myDPD appba belépve is ugyanide jutsz.
A myDPD oldal jobb hasábjában találsz egy térképet. Ezen élőben nyomon követheted, merre jár a kedvenc futárod (persze csak akkor, ha nála van a csomagod és tudod a csomagszámot is.)
A térkép jobb felső sarkában három pöttyöt találsz. (Egy óriási piros nyíllal jelöltem meg.)
Ha ide kattintasz, egy táblázat nyílik meg, ahol részletesen láthatod csomagod útját.)
Itt jól látszik, hogy a december 8-án délelőtt hozzánk került csomag 9-én 7:35-kor már a kedvenc futárodnál volt és azt – ha időközben nem módosítottad a kézbesítés időpontját – akkor legkésőbb 13:44-re meg is kapod!
Ez a valódi kézbesítésről szóló példa is jól mutatja, hogy a DPD még az ünnep előtti csúcsban is 15 órán belül képes kézbesíteni egy csomagot. Nem csalás, nem ámítás, a csomagkövetés segítségével te is meggyőződhetsz róla!