Bár minden erőnkkel azon vagyunk, hogy a csomagjaid pontosan célba érjenek, előfordulhat, hogy valami váratlan akadály mégis közbejön. Ezért ebben a blogbejegyzésben összeszedtük, milyen esetekben érdemes panaszt tenni, illetve azt is, hogy hol tudsz reklamálni.
Mikor lehet panaszt tenni?
A csomagok útja hosszú, több ki- és berakodás után érkeznek meg hozzád, ráadásul egy részük külföldről, egy vagy több országhatár átlépésével.. Ez alatt az út alatt sokféle dolog történhet velük – és nem mindig alakul minden a tervek szerint.
Elveszett csomag
Arról már írtunk korábban, hogy a csomagod útját pontosan nyomon követheted a myDPD appban. Viszont ha a belföldi csomagnál a nyomkövetés több napja nem frissül, gyanús, hogy valami probléma áll a háttérben. Leggyakrabban az oka az, hogy a rosszul felragasztott címke leesik vagy valamiért olvashatatlanná válik. (A csomag tehát fizikailag létezik, csak címke híján nem azonosítható.) Szóval ha olyat tapasztalsz, hogy több napja nem frissül a csomag státusza, de látod, hogy a mi rendszerünkbe bekerült (azaz a webshop már feladta neked a rendelést, és mi átvettük – beszkenneltük – feladáskor a csomagot) jelezd nekünk, hogy utána járhassunk. Az elveszett csomaggal kapcsolatos reklamációhoz elég az online űrlapot kitöltened a https://www.dpd.com/hu/hu/kapcsolat/ oldalon, a “Reklamáció és panaszkezelés / Elveszett a csomagom” link alatt. Kicsit lejjebb görgetve segítséget kapsz az űrlap kitöltéséhez, illetve ahhoz is, hogy milyen dokumentumokat kell csatolnod a panasz benyújtásához.
Külön kategóriába tartoznak a külföldi webáruházból megrendelt termékek. Itt is érdemes a myDPD appot használnod, hiszen amint a feladó létrehozza a rendelést, azt azonnal látni fogod a “csomagjaim” menüpontban. Viszont ha a megrendelt, kifizetett termékről több napig (az Ázsiából érkező csomagoknál gyakran 7-10 nap az átfutási idő) nem látsz nyomonkövetési információt, csak annyit, hogy a “rendelés létrehozva”, akkor először a feladónál (webshop) érdeklődj, esetleges panasz esetén ő veszi fel a kapcsolatot az adott ország DPD kirendeltségével.
Sérült csomag
Annak ellenére, hogy a legnagyobb webshopok tudják, hogy kell biztonságosan csomagolni, előfordulhat, hogy a csomag a szállítás alatt megsérül, esetleg már mi is sérülten kapjuk. Ezért ha szemmel látható súlyos sérülés van a csomagon (pl. az egyik vagy több sarka erősen benyomódott, megtört a doboz, látványos vízkár mutatkozik a dobozon, stb.), javasoljuk, hogy bontsd ki még a futár jelenlétében, és ellenőrizd a csomag tartalmát. (Azt tudnod kell, hogy a csomagot csak azután bonthatod ki, ha azt már tőlünk hivatalosan is átvetted.) Ha szemmel láthatóan komoly sérülés van a csomagoláson, a futár megvárja, míg kibontod, és ha a benne lévő termék valóban sérült, a jelenlétedben jegyzőkönyvet vesz fel róla. Te fotózd le a sérülést a megrendelt árun és a csomagoláson is, mert a reklamációhoz szükséges lesz a fényképes dokumentációra. A sérült csomagolást a https://www.dpd.com/hu/hu/kapcsolat/ oldalon tudod jelenteni. Menj a “Reklamáció és panaszkezelés” pont alatt található “Sérült csomagot kaptam” linkre, és töltsd ki az online űrlapot.
Ha egyébként súlyos külsérelmi nyom nincs a csomagon, viszont a kipróbálás során mégis kiderül, hogy az áru sérült (ez leggyakrabban elektronikai termékeknél fordul elő), akkor azt jelezd a webshopnak, ahol a kézhezvétel után 14 napig indoklás nélkül elállhatsz a termék megvásárlásától.
Sikertelen kézbesítés
A csomag várható kézbesítési időablakát mindig megadjuk neked a csomag szállításának napján (illetve eléred ezt az információt a myDPD alkalmazásban a “csomagjaim” menüpont alatt is), előfordul, hogy mégsem vagy otthon, így a futár nem tudja kézbesíteni a küldeményt. Ilyenkor automatikusan megpróbáljuk újra kézbesíteni a csomagot másodszor, a következő munkanapon is – ebben az esetben nem kell külön jelezni semmit.
Szállítással kapcsolatos reklamáció
Bár a DPD-nél igyekszünk minden csomagot a megadott időintervallumban kézbesíteni, néha előfordul, hogy előre nem kalkulálható közlekedési vagy egyéb ok miatt mégsem sikerül időben odaérni hozzád. Ha a csomagod jelentősen késik, vagy a futár viselkedése nem a megfelelő (ilyen lehet, hogy pl. nem hozza házhoz a csomagot, hanem neked kell elsétálni a sarokra, vagy értesítés nélkül otthagyja a lábtörlődön a csomagot, stb.), esetleg rossz volt a címzés, és nem neked kézbesítettük a csomagot, hanem valaki másnak, akkor is reklamálhatsz a már jól ismert https://www.dpd.com/hu/hu/kapcsolat/ oldalon, a “Szállítással kapcsolatos panaszom van” linkre kattintva az online űrlapon.
Hogyan tudsz panaszt tenni?
A legegyszerűbb és leggyorsabb mód az kapcsolatfelvételi oldalunkon található online űrlap kitöltése. Itt meg tudod adni a csomagszámot, leírhatod a problémát, és mellékelhetsz képet is, ha szükséges. Ha pedig bonyolultabb az ügyed, hívhatsz minket a +36 1 501 6200 telefonszámon, hétfőn 7:00-19:00, kedd-péntek pedig 8:00-16:30 között.
Mit kell előkészíteni?
Ahhoz, hogy a panaszodat gyorsan és hatékonyan kezeljük, ezekre lesz szükség:
- csomagszám,
- részletes leírás a problémáról,
- fotók (pl. sérülés esetén),
- a te adataid, elérhetőségeid (pl. kézbesítési cím, illetve hogy téged hol tudunk majd elérni).
Határidők
Ne feledd: ha panaszt teszel, azt a kézbesítéstől számított 8 napon belül jelezned kell, elveszett csomag esetén pedig a küldéstől számított 30 napon belül kell tájékoztatnod a DPD ügyfélszolgálatát a problémáról.
Gyakran Ismételt Kérdések:
Panaszt akkor érdemes tenni, ha:
– elveszett a csomagod,
– sérülten kaptad meg a küldeményt,
– nem sikerült a kézbesítés, és nem kaptál erről értesítést,
– a futár viselkedése nem volt megfelelő,
– rossz címre kézbesítettünk,
– vagy bármilyen más szállítással kapcsolatos probléma merült fel.
A legegyszerűbb mód az online űrlap kitöltése a kapcsolati oldalunkon. Itt kiválaszthatod a panasz típusát, megadhatod a csomagszámot, csatolhatsz képeket, és leírhatod a problémát. Ha bonyolultabb az ügyed, és nincs hozzá űrlap, hívhatsz minket a +36 1 501 6200 telefonszámon, hétfőn 7:00-19:00, kedd-péntek pedig 8:00-16:30 között.
– A csomagszámot
– Rövid leírást a problémáról
– Fotókat (ha sérült a csomag vagy az áru)
– Elérhetőségeidet (e-mail, telefon)
– Sérült vagy rosszul kézbesített csomag esetén: 8 napon belül a kézbesítéstől számítva
– Elveszett csomag esetén: 30 napon belül a feladástól számítva