Senki sem szereti a bizonytalanságot. Nincs annál idegesítőbb, mint amikor egy szolgáltató közli, hogy munkatársa 8-16 óra között érkezik. A DPD mindent megtesz, hogy csak annyit kelljen várnod a futárra, amennyit feltétlenül szükséges.
A csomagod útja
Akkor most felvázolok mindent, amivel képben kell lenni:
- Amikor megnyomod a “Megrendelem” gombot, vagy a kártyáddal kifizeted az árut, egyáltalán nem biztos hogy a csomag máris megindul feléd. Attól ugyanis, hogy egy webáruház milliónyi terméket árul, nem feltétlenül lesz az elektromos hajkefétől a sárga pöttyös bögréig minden azonnal elérhető. Sokkal gyakoribb, hogy a webshop csak a megrendelésed beérkezése után kéri be külső raktárából, vagy még inkább valamelyik partnerétől az árut. A DPD-nek (és a kedvenc futárodnak) erre semmilyen rálátása nincs. Minket a webshop csak akkor hív, ha már nála van a megrendelt áru. Ha kicsi a forgalmuk, akkor akár várnak is még egy napot, amíg gyűlik kicsit az elszállítani való. Az egy munkanapos kiszállítás a DPD részéről csak azután számít, hogy a webshoptól megkaptuk az árut. Ez tehát sajnos egy rajtunk kívül álló folyamat, viszont amint hozzánk kerül a csomagod a termékkel, onnantól vállaljuk a másnapi kézbesítés megkísérlését.
- Amikor küldeményt veszünk fel számodra, erről e-mailben értesítést küldünk. Ebben benne van a csomagszám, az esetleges utánvét összege, hogy előre összekészíthesd a pénzt, meg persze az, hogy másnap küldeményre számíthatsz. Ez az értesítő e-mail így néz ki (a piros kódok helyére persze konkrét adatok kerülnek).
- A kiszállítás napján újabb e-mailt küld a rendszer.Ez azt jelenti, hogy “a kedvenc futárod” a depóban már felvette a csomagod és az már úton van feléd. Itt jelezzük azt is, hogy melyik az az 1 órás időablak, amikor a csomaggal odaérünk. Mi ezt igyekszünk is tartani, de nem kell rá mérget venni, hiszen előfordulhat, hogy az átlagnál többet kell várakozni egy címzettnél, vagy dugóba kerülünk. Ebben az e-mailben a következő áll:
- Az e-mail értesítőből egyetlen kattintással elérhető a myDPD felület, ahol még a kiszállítás előtt módosíthatod a kézbesítés helyét és dátumát. Tegyük fel, ha vidéken vagy, átteheted a kézbesítés napját két nappal későbbre. Vagy home office-ban dolgozol, de tudod, hogy a következő napokban az irodában leszel, akkor oda kérheted a csomagot. Ez még nem minden! A küldeményt átirányíthatod az egyik Pickup csomagpontunkra is, ekkor a neked legmegfelelőbb időben veheted azt át. (A hozzád legközelebb eső csomagpontot itt keresheted meg!) Azt azért mi is szeretnénk elkerülni hogy 5 percenként módosítsd ezeket az adatokat, ezért ez úgy működik, hogy összesen egyszer lehet a dátumot és/vagy címet megváltoztatni.
Túl sokat bolyong a csomagod? Néha valóban hosszú utat kell megtennie, amiben mi vagyunk az utolsó láncszem. Hidd el, hogy mi mindent megteszünk, hogy a legrövidebb időn belül ott lehessen nálad “a kedvenc futárod”. És persze a kezében a megrendelt áru.