2025-ben a DPD Hungary főtámogatóként vett részt az Ecommerce Expón, ami nem csupán egy kiállítás, hanem Magyarország egyik legnagyobb és legmeghatározóbb e-kereskedelmi eseménye. Az expó a DPD számára is kiemelt rendezvény, hiszen évről évre itt találkozunk azokkal a webshopokkal, meglévő és jövőbeni partnerekkel, illetve szakemberekkel, akik nemcsak részt vesznek, hanem formálják is az online kereskedelem jövőjét.
Az idei rendezvény – a korábbi évek hagyományait folytatva – az iparág legfrissebb trendjeire, technológiai fejlesztéseire és a piac kulcsszereplőire fókuszált, így egy olyan meghatározó logisztikai vállalat számára, mint a DPD, elengedhetetlen a részvétel. A Lurdy-házban tartott, kétnapos rendezvényen közel száz szakember és vállalkozó tartott előadást és kerekasztal-beszélgetést az e-kereskedelem aktuális problémáiról és kérdéseiről.
Fókuszban az innovációk és a terjeszkedés
A program idén is sok fontos témát taglalt: szó volt a nemzetközi piacra lépés kihívásairól, arról, hogyan lehet sikeresen navigálni a nemzetközi piacokon, milyen logisztikai és jogi kihívásokra kell felkészülni, illetve hogyan lehet megtalálni a terjeszkedéshez a megfelelő partnereket. A DPD Hungary Kft. képviseletében Varga László kereskedelmi és marketing igazgató mutatott be egy esettanulmányt a nemzetközi piac meghódításáról. “A DPD nem csupán belföldön kínál megbízható és hatékony logisztikai megoldásokat, hanem Európa-szerte kiépített hálózatával támogatja a vállalkozásokat a nemzetközi szállítások terén” – mondta Varga László a témával kapcsolatban. – “A Geopost hálózat részeként teljes körű, professzionális infrastruktúrát biztosítunk, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy gördülékenyen és biztonságosan juttassák el termékeiket külföldi vásárlóikhoz. A nemzetközi terjeszkedés hatalmas növekedési potenciált jelent az e-kereskedők számára, amelyben a DPD megbízható partnerként nyújt támogatást” – tette hozzá.
Emellett természetesen több előadás szólt a logisztikai innovációkról, az új vásárlói trendek hatásairól, illetve azokról a kihívásokról, melyekkel a piac 2024-ben szembesült. Ma már megkerülhetetlen téma a mesterséges intelligencia (AI) is, több előadó is foglalkozott az AI forradalmával, illetve annak hatékony gyakorlati alkalmazásával.
A standokon a kiállító cégek – így a DPD is – mutatták be a legújabb megoldásaikat, így a résztvevők első kézből kaptak információt a legfrissebb fejlesztésekről. A kerekasztal-beszélgetéseken pedig nemcsak példákkal, hanem inspiráló történetekkel is megismerkedhetett a közönség. A rendezvényen való jelenlét révén a DPD nem csupán a már meglévő ügyfelekkel találkozott, hanem olyan új potenciális partnerekkel is, akik érdeklődnek a DPD szállítási szolgáltatásai iránt.

Varga László az Ecommerce Expón
A DPD intelligens és speciális logisztikai megoldásai
Az expón szó volt azokról a digitális innovációkról és speciális szállítási igényekről is, melyek meghatározzák a modern logisztika jövőjét. A DPD nem csak a hagyományos csomagszállításban nyújt kiemelkedő szolgáltatást, hanem speciális logisztikai megoldásokat is kínál. A Wine Logistics biztonságos szállítást garantál palackozott termékek – például borok és más törékeny italok – számára, a Passive Cooling rendszer pedig lehetővé teszi a hűtést igénylő, de nem fagyasztott termékek szállítását, ezzel biztosítva a minőség megőrzését a teljes szállítási folyamat során.
“Az Ecommerce Expo minden évben az egyik legmeghatározóbb szakmai rendezvény, ahol képviselteti magát a magyarországi és a környező országbéli webshopok, szolgáltatók széles tömegei – mondta Varga László az esemény után. – “Nagyon jó lehetőség arra, hogy a különböző előadásokon és a kiállítókon keresztül, illetve a kötetlen beszélgetések alkapján egy képet kapjunk arról, hol tart ma a kiscsomag logisztika, hol tart ma az internetes kereskedelem, melyik irányba tart, mi lesz a jövő, és milyen kihívásokkal kell az elkövetkező időben szembenézni.”
Az Ecommerce Expo 2025 ismét bebizonyította, hogy a személyes jelenlét és a közvetlen szakmai párbeszéd kiemelkedő szerepet játszik az e-kereskedelem fejlődésében. A DPD számára nem csupán a márka láthatóságának erősítése volt a cél, hanem az is, hogy aktívan hozzájáruljunk a piac innovációjához, támogassuk partnereinket a növekedésben, és bemutassuk, hogyan alakítjuk közösen a jövő logisztikáját.
Gyakran Ismételt Kérdések:
A DPD a Geopost hálózat tagjaként teljes körű logisztikai infrastruktúrát kínál, amely biztosítja, hogy a csomagok gyorsan, megbízhatóan és biztonságosan érjenek el külföldi vásárlókhoz is. Ezzel segíti a webshopokat a nemzetközi növekedésben.
A DPD nemcsak általános csomagszállítást, hanem speciális megoldásokat is kínál, például:
– Wine Logistics: biztonságos szállítás boroknak és törékeny italoknak
– Passive Cooling: hűtést igénylő, de nem fagyasztott termékek szállítása