Ha rendszeresen adsz fel csomagokat a DPD-vel, valószínűleg neked már van hatályban lévő szerződésed velünk, így szerződött partner vagy, és nem eseti feladó. Szerződött partnerként pedig több lehetőséged van a csomagok kezelésére és az adatmódosításra is. Ebben a blogbejegyzésben összegyűjtöttük, hogy milyen adatokat tudsz változtatni a csomagküldés folyamata alatt, és arra is, hogy mire érdemes figyelned.
A leggyakoribb módosítási kérések
Szerződött partnereink körében leggyakrabban a címzett adatainak, valamint az utánvét összegének módosítására van igény. Sokan kérdezik azt is, hogy tudnak-e még egy csomagot hozzáadni a már megrendelt felvételhez.
Adatmódosítás
Előfordul, hogy elírás csúszik a címbe, vagy a megrendelő az utolsó pillanatban módosítja az átvételi helyet. A csomagokat két rendszerben tudod rögzíteni és kezelni. Az első rendszer a DPD Shipping. Itt tudod a csomagokat létrehozni, csomagadatot rögzíteni, importálni. A másik a myDPD for Business, ahol nyomon tudod követni a csomagokat, és ha igény van rá, itt tudod módosítani az adatokat is. Ha használtad már a myDPD appot (akár címzettként), akkor a myDPD for Business is ismerős lesz, ebben lehet címet, dátumot módosítani, átirányítani csomagpontra vagy automatába vagy biztonságos helyre. Ezeket tudod mint feladó módosítani a címzett kérése alapján. Ez a felület tud csomagriportokat is adni.
Változott az utánvét összege
Néha a rendelés véglegesítése után derül ki, hogy az utánvét összege változik – például egy termék elfogyott vagy akciós lett. Ilyen esetben van lehetőség az utánvét összegének módosítására. Azonban ha a csomag már a futárnál van, ezt már nem teheted meg. A belföldi áru utánvét összegének módosítási díja 1.290 Ft / módosítás. Viszont ha a csomagot konszolidátoron keresztül vagy PickApp applikációból adtad fel; csomagpontba vagy csomagautomatába lesz kézbesítve, az utánvét összege nem módosítható.
Változott a csomagszám
Sajnos a már megrendelt csomagszámon már nem tudsz változtatni. Ha van plusz csomag, akkor azt utólag nem tudod hozzáadni egy csomagszámhoz (MPS, vagyis multi parcel shipmentként), hanem új csomagszámot kell generálni neki.
Mit tegyél, ha módosítanál?
Ha mégis változtatnod kellene a feladáson vagy adatmódosításra van szükség, a legjobb, ha törlöd a megrendelést, és újra felviszed a feladáshoz szükséges jó információkat. Így biztos lehetsz benne, hogy a csomag a megfelelő címre jut el. Az is gyakori kérdés szerződött partnerként, hogy kapsz-e értesítést a csomag felvétel időpontjáról. A válasz: természetesen igen, a csomagfelvétel időpontjáról a felvétel napján a reggeli órákban küldünk értesítést – melyben a futár várható érkezési ideje is benne lesz (1 órás intervallum). Amennyiben nem tudja a futár átvenni a csomagot tőled, értesítőt hagy és még egy alkalommal megkísérli – ez várhatóan a következő munkanapon lesz. A már megrendelt felvétel időpontját tudod módosítani, ha egy másik nap szeretnéd feladni a csomagot.
Összefoglalva: szerződött partnerként több lehetőséged van a csomagküldés során az adatmódosításokra – de fontos, hogy ezeket időben jelezd. Ha nem sürgős a csomagküldés, a legbiztosabb megoldás a rendelés újrarögzítése.
Gyakran Ismételt Kérdések
Ha a csomag még nincs a futárnál, módosíthatod az adatokat vagy töröld a hibás feladást, és rögzítsd újra a helyes adatokkal a Weblabel felületen.
A belföldi áru utánvét összegének módosítási díja 1.290 Ft / módosítás. Viszont ha a csomagot konszolidátoron keresztül vagy PickApp applikációból adtad fel; csomagpontba vagy csomagautomatába lesz kézbesítve, az utánvét összege nem módosítható.
Sajnos nem. A rendszer a felvételkor megadott csomagszám alapján generálja a címkéket és a fuvarnaplót, így utólag nem lehet csomagot hozzáadni. Új csomag esetén új megrendelést kell leadnod.
Igen, a felvétel időpontját módosíthatod, de ha nem tudod átvenni, a következő munkanapon megkíséreljük újra átvenni a csomagokat.