Az Egyesült Királyság legnagyobb csomagküldő cége, az Evri 50 éves fennállása alkalmából készített egy felmérést, melynek elég meglepő eredménye lett.
Az Evri nemrég készített felmérése szerint a férfiak többet vásárolnak online és többet költenek a fizikai üzletekben, mint a nők. Sőt, a kutatásból azt is megtudhatjuk, hogy a következő 12 hónapban a kiskereskedelem minden formájára többet terveznek költeni, mint a nők. Ez azt jelzi, hogy a férfiak nagyobb mértékben járulnak hozzá a kiskereskedelem működtetéséhez.
Az Egyesült Királyság legnagyobb csomagszállítójának felmérése szerint a férfiak évente átlagosan 64 alkalommal vásárolnak online, míg a nők 56 alkalommal. A felmérés azt is megállapította, hogy a férfiak 30%-a hetente több mint három alkalommal kap online rendelt csomagot, míg a nőknek csak 25%-a, ami megkérdőjelezi azt az eddig hitt tényállást, hogy ez a szám nagyjából mindkét nemnél egyenlő.
Ráadásul a férfiak nem csak online aktívabbak: az “erősebb nem” képviselői nagyobb valószínűséggel vásárolnak fizikai üzletekben is, ugyanis a kutatás szerint a férfiak 57%-a legalább hetente egyszer vásárol fizikai üzletben, szemben a nők 47%-ával.
Fogyasztói trendek
Ezek a meglepő adatok az Evri fogyasztói trendekről szóló jelentéséből derültek ki, amelyet a csomagküldő óriáscég 50. évfordulója alkalmából rendeltek meg. A cél az volt, hogy alaposan megvizsgálják, hogyan változtak a vásárlási szokások az évek során, a cég 1974-es megalakulása óta. (A Bradfordból indult cég neve akkor még Grattan Mail Order volt.).
A kutatásban több mint 4000 embert kérdeztek meg az Egyesült Királyságban a vásárlói szokásairól, ami így bemutatja a jelenlegi helyzetet, illetve azt, hogyan alakult át a kiskereskedelmi környezet az elmúlt 50 év során. A megkérdezettek minden generációból és demográfiai csoportból egyetértettek abban, hogy egyre többet várnak az online vásárlási élménytől – beleértve a villámgyors, gombnyomásra történő kiszállítást is.
Az elmúlt években folyamatosan növekszik az online vásárlás népszerűsége: a megkérdezettek 57%-a nyilatkozott úgy, hogy rendszeresen vásárol online, míg egy évtizeddel ezelőtt ez az arány mindössze 10% volt. A két fontos tényező, ami miatt az online vásárlást választják, a kényelem és a nagy választék, de a legfontosabb továbbra is az ár. A vásárlók 60%-a megerősítette, hogy az online vásárlás során keresi a kedvezményt biztosító kuponokat és akciókat. Ez arra utal, hogy a legtöbb háztartásban megnézik, mire költenek, annak ellenére, hogy az infláció és az intenzív megélhetési költségekkel kapcsolatos kiadások az utóbbi időben valamennyire konszolidálódtak az Egyesült Királyságban.
Összegzés
Martijn De Lange, az Evri vezérigazgatója a következőket nyilatkozta: „A csomagkézbesítés 50. évfordulójának ünneplésekor visszatekintünk a kiskereskedelem folyamatosan változó helyzetére, és arra, hogy ma már az emberek több mint fele következetesen online vásárol. A kutatásunk kulcsfontosságú betekintést nyújt az online vásárlás növekedését ösztönző trendekbe, amelyek minket az Egyesült Királyság egyik leggyorsabban növekvő csomagkézbesítési szolgáltatójává tettek.”
„Egyesült királyságbeli sikertörténet vagyunk, gazdag örökséggel, a yorkshire-i gyökereinktől a postai csomagrendelés kezdeteitől az e-kereskedelem és a hét minden napján elérhető mai, modern szolgáltatásig. Az innováció iránti elkötelezettségünk kiskereskedelmi forradalmat váltott ki, és évente több mint 720 millió csomagot szállítottunk ki 12 millió háztartásba. Büszke vagyok azokra az emberekre, akik segítettek vállalkozásunk kialakításában, és izgatottan várom a következő fejezetünket, illetve a következő 50 évet.” – tette hozzá.