Skip to content

Mit érdemes tudni a csomagok átvételéről?

2022.12.02.

A futár kihozza a csomagot – örülsz – kibontod – még jobban örülsz… Ilyen egyszerű. Vagy mégsem?

Az esetek többségében valóban így megy a csomag átvétele, de azért előfordulhatnak kisebb-nagyobb akadályok, amiket könnyebb leküzdeni, ha már tudsz róla. Erről szól ez az írás.

Kiszállítási cím

A legtöbben magánemberként, a lakhelyükre rendelnek dolgokat. Ilyenkor egyszerű a helyzet, mivel a rendeléskor megadott számlázási cím megegyezik a kiszállítási címmel. A gondok ott kezdődnek, ha valaki másnak rendel, vagy céges címről ad fel rendelést, de otthonra kéri a szállítást. (Persze ez sem olyan bonyolult, de kicsit oda kell figyelni.) A lényeg, hogy mi arra a címre visszük ki a csomagot, ami kiszállítási címként szerepel a rendszerünkben.

Szerencsére ez a kiszállítási cím sincs kőbe vésve. Ha a megrendeléskor még haza akartad szállíttatni az új telefonod, de később rájössz, hogy kényelmesebb lesz a csomagátvétel munkahelyeden, módosíthatod a kiszállítási címet. Ezt a legegyszerűbben úgy teheted meg, ha a DPD től kapott értesítő e-mailben a nagy piros “Nyomkövetés/Módosítás” gombra kattintasz, majd követed a felkínált lehetőségeket. (Hasonlóan rugalmasan módosítható az értesítésben felkínált kiszállítási időpont / időablak is.)

Ki veheti át a csomagot?

Röviden és hivatalosan: az arra jogosult személy.

Mi persze nem ismerjük a címzettet, így azonosítanunk kell. A COVID-19 miatt már nem kérünk aláírást, hanem az értesítőben kiküldött  négyjegyű azonosítót kell megadni. Ha ez nem lenne meg, akkor a személyi igazolvány utolsó 4 számjegyét kérjük el.

Mi a házmesternek, szomszédnak, a szomszéd sógorának nem adhatjuk át a csomagokat. Ha mégis ezt szeretnéd, egy szép, szabályos meghatalmazást kell ehhez az átvevő számára írnod.

A szomszédokkal is sok gond lehet: leugrottak a boltba, pisiltetni vitték a kutyát… Minket ott vár a kocsiban a sok kézbesítendő csomag, így sajnos nem tudunk rájuk várni. Javaslom, ha nem tudsz ránk valahol (otthon, munkahelyen stb.) várni, akkor irányítsd át a csomagod a legközelebbi Pickup Csomagpontunkra, ez a csomagátvétel egyik legkényelmesebb módja.

Mire figyelj a csomagátvételkor

Ha megkaptad a vágyott csomagot, nyilván a lehető leghamarabb szeretnéd bevinni a lakásba és kinyitni. Ne tedd! Jobb ha először jó alaposan megnézed a csomagolást. Szerencsére a feladók többsége már nagyon rutinos és nagyon jól becsomagolja az árukat. Mi is úgy vigyázunk a csomagokra, mint a hímes tojásra, de minden óvatosság ellenére néha (szerencsére egyre ritkábban) előfordulhatnak sérülések. Ha erősen meg van nyomva, szakadt, nedves, vagy akár kibontva érkezik a csomag, hívd fel erre a kedvenc futárod figyelmét. Nagyon fontos, hogy még helyben, a futár jelenlétében nyisd fel a csomagot, és győződj meg a benne lévő termék állapotáról. Ha az is sérült, erről a futárnak jegyzőkönyvet kell felvennie. Érdemes néhány fotót is készítened.

Ha utánvétes az áru, akkor megteheted, hogy a sérült árut egyszerűen nem veszed át. Ha kártyával, vagy banki átutalással fizettél, valamivel bonyolultabb a helyzet, ilyenkor a csomagátvételtől számított 3 napon belül kell bejelentést tenned a https://www.dpd.com/hu/hu/kapcsolat/  címen a számla, a jegyzőkönyv és a fotók csatolásával.

Számunkra a csomagok átvétele egy nagyon fontos momentum, hiszen ez a munkánk végső célja. Mi mindent megteszünk, hogy a csomagok zökkenőmentesen jussanak célba. Remélem, ehhez egy kicsit ez a cikk is hozzáadott!