Petra vagyok, és azért jelentkezem, mert egyre több kérdést kapunk a srácokkal (tudjátok, az a sok pasi, akivel együtt dolgozom a DPD-nél), hogy “mivel hozzátok majd a csomagot?” Na, most ennek jártam kicsit alaposabban utána.
Tudtátok, hogy a DPD nemcsak autóval szállít csomagot?
Két éve, amikor még én is csak akkor találkoztam futárokkal, amikor kézbesítették a külföldről rendelt cipőimet, azt hittem, minden csomagot kisteherautóval visznek ki. Reggel bepakolják az aznapi csomagokat, napközben kézbesítik (jó esetben az összeset), este visszamennek, és másnap minden kezdődik elölről.
De ez egyre kevésbé van így. Nálunk, a DPD-nél például már kétféle furgonnal (dízelmotorossal és elektromossal), sőt cargo bike-kal is szállítunk csomagokat. És hogy melyiket mire használjuk?
A dízelautókat a hosszabb utakon vetjük be, például amikor vidékre megy egy nagyobb szállítmány. Felelős cégként azonban mi is figyelünk a környezetre, ezért egyre több elektromos furgon kerül a mi flottánkba is. Mivel ezeknek a hatótávolsága korlátozott, illetve a töltése is jóval hosszabb idő, mint egy sima tankolás, ezért ezeket azoknál a csomagszállításoknál használjuk, ahol nem kell több száz kilométert levezetni oda-vissza.
Az elektromos furgonokkal nem csak Budapesten lehet találkozni, több vidéki városban is megjelentek már ezek a járművek. (Pécs pillanatnyilag a legmenőbb ebben.) A DPD célul tűzte ki, hogy 2025-re a legnagyobb hazai városokban – Budapest, Debrecen, Miskolc, Szeged, Győr – 100%-ban alacsony károsanyag-kibocsátással kézbesítjük a csomagokat. Menő, nem gondolod?
Ha engem kérdeztek, én szívesen mennék akár egész nap elektromos furgonnal, nincs kipufogógáz, nincs motorhang, csak halkan és elegánsan elsuhan, ahogy mi, csajok szoktunk.
Egyre terjed a Cargo bike
Viszont van egy másik környezetkímélő szállítási eszközünk is, ez pedig a cargo bike, amivel akkor viszünk nektek csomagot, ha Budapesten, belvárosi címre kértek kézbesítést. Ezek a teherbiciklik nemcsak környezettudatosak, hanem sok esetben gyorsabbak is, mint a teherautók, mivel a szűk és zsúfolt utcákban sokkal könnyebb velük manőverezni. Persze, kell hozzá egy kis kondi, de legalább a munkával a napi mozgás is megvan. Plusz előny, hogy nem kell parkolóhelyet keresni, mert szinte bárhol meg tud állni, szükség esetén akár a járdán is. Amikor a teherautóval a városban a dugó közepén csak egy helyben állok, gyakran irigylem a cargo bike-os munkatársakat, akik egymás után mennek el mellettem, de azért még maradok a furgonnál… egyelőre. Viszont azt belátom, hogy a kisebb csomagok városi kézbesítésénél a cargo bike a legjobb választás, nemcsak azért, mert környezetbarát, hanem mert gyors és hatékony. Az pedig már csak hab a tortán, hogy ez a megoldás sok esetben költséghatékonyabb, mint a másik kettő. Pont ezért mi itt a DPD-nél támogatjuk a teherbiciklis szállítást (igen, még én is, pedig tudjátok, mennyire imádok vezetni), sőt, szerződésben állunk a ViddL futárszolgálattal, akik kifejezetten ilyen járművel kézbesítik a rendeléseiteket. Tehát ha kisebb csomagot vártok a belvárosban, simán lehet, hogy ők viszik majd ki a DPD nevében, és nem én a nagy furgonnal.